onsdag 9. desember 2009

Smertefri, men til hvilken pris?


Forferdelige smerter i går kveld tvang meg til å ta den kortidsvirkende pillen. Det gikk bra, Smertene ga seg og ikke så susete og bomullspakket i hodet som jeg fryktet. Ved leggetid tok jeg derfor den langtidsvirkende som skal virke i 12 timer. Sov som en stein og våknet i samme stilling som jeg sovnet. Våknet uthvilt og uten smerter!!! For en fantastisk følelse. Jeg sang i dusjen og bare nøt livet. Laget meg kaffe og fant frem laptop.
Da kom det krypende: susete i hodet,svimmel,grusom kvalm,kløe i huden, pustevansker. Helt grusomt og følte meg helt elendig. Bare gråt og hadde det grusomt. Tydelig at jeg var overmedisinert. Nå er det 10 timer siden jeg tok pillen og virkningen slipper taket. Endelig. Men kjenner også at smertene kommer tilbake. Skal ringe legen og spør hva jeg skal gjøre.
Er så glad for at jeg har privat sykepleier (Erik) og kan få være hjemme. Medisinene til den betente tarmen klarer jeg ikke å organisere alene så uten ham hadde jeg ikke kunnet klare meg. Han er så flink og tålmodig.
Har nå tatt tre doser av disse medisinene. Håpet nå er at de virker så fort at smertene går ned. Evig optimist:)
I går hadde jeg så vond dag at jeg glemte å sette frem nisse nr 8 så i dag er det to nisser frem. Nissekos!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar