tirsdag 1. desember 2009

30 skritt tilbake

Har vært hos tannlegen og fått de tre nye kronene. Ømt og uvant Kan neste ikke snakke rent men jeg venner meg til det etterhvert.
Legen ringte fra sykehuset i dag med svar på biopsiene fra endetarmen. Jeg betennelse i tarmveggen og skal ha behandling frem til operasjonen. To typer medisin med kortison i form av klyster og stikkpiller i to ganger dagen. Er så utrolig lei meg for dette blir vondt og vanskelig å gjennomføre. Men har jeg noe valg?
Han snakket også om operasjonen jeg skal ha i januar og sa at det er en stor operasjon som vil sette meg kraftig tilbake en periode. Han anbefaler epidural noen dager etterpå for han er redd de ikke klarer å få meg smertefri. Kroppen min er ikke så glad i morfin i høye doser. Jeg må vel bare godta epidural da selv om jeg ikke har lyst.
Har vært så positiv og teller modig ned antall dager til operasjon. Men nå med dette i tillegg føler jeg at jeg datt minst 30 skritt tilbake. Nå kan det vel ikke bli mer?



2 kommentarer:

  1. Uff jeg får så vondt av deg Annlaug..... Kan ikke være lett det du har å slite med nå. Ønsker deg det beste som finnes og at du holder humøret oppe... Du er god til det ;))Jeg har ikke helt forstått hva slags operasjon du skal ha men lykket til uansett. God og varm klem i denne førjulstid :)

    SvarSlett