tirsdag 8. desember 2009

Aker sykehus i dag

Opp klokken  for å gjøre alle forberedelsene slik at jeg var klar til at vi skulle kjøre kl 7. Ankom Aker kl halv åtte og hadde time halv ni. Men behøvde ikke engste meg for legen hadde gitt instrukser om spesial behandling. Fikk en god seng og ble kjørt rundt i denne. Da de skulle legge inn veneflon ( nål i hånden) ble anestesi assistanse tilkalt etter kun to mislykte forsøk. Nålen kom på plass og medisin sprøytet inn så undersøkelsen kunne begynne. Et sørgelig syn, Betennelsen hadde utviklet i eksplosjonsfart så han mente det var helt naturlig at jeg hadde så vondt. Spesialist i betennelse i tarmen ble callet på og ga instruks om videre behandling. Tre eller fire biopsier ble tatt av den betente slimhinnen. De ønsker å finne ut hva slags betennelse det er. Strikken i fistelen lå fint på plass og ikke betent der.
Fikk resept på medisin i klysterform, kateter og stikkpiller. Jeg skal hver kveld frem til operasjonen ta et klyster og putte inn en stikkpille. De håper dette vil knekke betennelsen i endetarmen. Ny undersøkelse om 2 uker.
Den 22. desember skal jeg ta coloskopi via stomien.Å skrekk å gru, Jeg som ikke orker at noen rør navlen min en gang, Men de skal dope meg kraftig ned lovet han:) Før denne undersøkelsen må jeg tømme magen. Skal drikke noe forferdelige greie kvelden før og samme morgen. Da tømmes tarmen med rakettfart. Men min tarm tømmes i en pose!!! Blir et langt og vondt døgn. Og så på bittelille julaften da :(
Har også fått resept på to typer sterke smertestillende. Men sliter med å motivere meg med å ta dem for jeg blir avhengig av dem og må trappe ned når jeg skal slutte. Ikke meg å bruke skile medikamenter men smertene er på et nivå som gjør det nødvendig å ta så sterke medisiner. Må tenke litt på dette.
Har jeg det ikke bedre om et par dager vil han legge meg inn og det har jeg ikke lyst til.
Fikk bekreftet at operasjonen blir tidlig i januar som planen var men fikk ikke dato, De sender brev.
Skal til undersøkelse første uken i januar og opereres uken etter,
.Er hjemme nå og veldig sliten. Håper det blir bedre for meg fremover. Bitte litt i allefall.

2 kommentarer:

  1. Uff og uff !
    For en dag du har hatt - tror jeg hadde satset på "rusen" i stede for smertene.
    Nå håper jeg at det går bedre så du slipper å legges inn på sykehuset - du må jo være hjemme og passe på alle nissene dine.

    Klem

    SvarSlett
  2. *ler* ja visst må jeg passe på nissene mine. Har prøvd en av de nye pillene i kveld og ble faktisk mindre bomull i hodet av den enn Pinex Forte. Med to av disse supersterke er jeg fremdeles ikke smertestillende har jeg enda vondt så tydelig jeg har behov for dem.
    Kan bli noen spennende julekort i år med meg litt i tåkeheimen. Kan ikke smake en dråpe vin med disse pillene og det er dumt....

    SvarSlett