onsdag 30. desember 2009

Minus 24 grader ute og operasjonsdagen i tankene

Steinkaldt!!! Drømmer meg til Skiathos litt jeg heller. Erik har heldigvis fri i dag goså så han kan hente mer ved og holde fart i ovnen. I dag skal vi finne gourmet menyen til festen for to i morgen kveld. Handler litt må vi vel og det blir nok en kald opplevelse.
Hadde en fin dag i går med familieselskap og kalkunmiddag. Men førts byttet vi en gave så sykehus til undersøkelse. Fikk mye smertestillende så det gikk bra. Litt betennelse igjen i tarmen men ikke noe som stanser operasjonen. Skal fortsette med kortisonklyster til en uke før operasjon da skal jeg bytte ut til saltvann med en pille løst opp i dette. Operasjonsdagen er satt til mandag 11 januar men skal bekreftes eller endres i dag. Har time på preoperativ klinikk den 5.desember men da skal jeg bare snakke med anestesilegen og avdelingssykepleier pluss blodprøver. Selve operasjonen vi foregå i full narkose og er beregnet å ta 2 timer. ( sist ble de 2 til 5 ) De gir meg epiduralbedøvelse og cvk ( kanyle inn i halsåren) mens jeg er i narkose. Dette er til behandlingen etterpå. Epidural fordi det vil bli så store smerter og CVK til å gi meg næring, væske og morfin. I tillegg får jeg urinkateter og tarmen ender jo allerede i en pose. Så her vil alt gå på automatikk inn og ut av kroppen min. Smiler av det nå men vet hvor ekkelt, vondt,ubehagelig,hemmende,sårt osv det vil bli så ser ikke frem til dette. Men har jeg noe valg?
11 dager igjen :)))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar