tirsdag 5. januar 2010

Preoperativt

Pasienttransport kommer og henter meg halv ti. Jeg skal til preoperativ poliklinikk. Fine ord. Da sparer de en ligge natt og jeg blir operert ved "sammedagoperasjon" Enda et flott ord. De andre gangene har jeg blitt lagt inn dagen før og hatt forberedelsene da. Nå skal jeg først ta blodprøve, så til koordinator som sjekker alle personalia, så til anestesilegen som skal gi meg narkose, epidural og cvk. Etterpå skal jeg til en lege, vanligvis en turnuslege og til slutt snakke med avdelingsykelpleier på avdelingen jeg skal ligge.Alt er beregnet å ta tre timer. Etterpå skal jeg på besøk på sengeavdelingen. Den er helt ny og siden jeg ikke får rom før etter operasjonen skal jeg bli litt kjent før jeg kommer ditt omtåket av narkose osv.
Før Erik henter meg skal jeg så på apoteket å kjøpe kateter, klyster og saltvann til de siste dagenes behandling av betennelsen i tarmen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar