lørdag 16. januar 2010

Nå har solen snudd

Det blir stadig lysere både inne og ute men enda er det ikke riktig tegn til vår. I dag har jeg hatt besøk av Monica igjen. Hun er skjønn som orker å bruke tid på meg Jeg ligger her i sengen jeg da med sykehusballkjolen og håret i kattestil. Blek, pjuskete og hovne øyer. Leeekkerrt.

Sov godt i natt. Faktisk hele natten men får sovemedisin så er ikke den gode drømmesøvnen. Våknet av smerter og alarm fra smertepumpen som nesten var tom så hadde sikkert fått litt liten dose en periode. Etter frokost satte de ned pumpen fra 6 til 4 Legen sa dette skulle vente til i morgen men sykepleierne er ikke enige og de har vel mest erfaring. Så da blir det som damene sier:) De satte ned til 4 og samtidig ga meg en slags morfinpille som varer til kl 17 og før det skal pumpen settes ned til 2 og helt av til natten. Gruer meg om smertene øker men ser virkelig frem til å få ut epiduralkateteret. Det klør, svir og verker i innstikksåret og en slange et klebet langs hele ryggen og frem til halsen. Blir en nytelse å få dette av. Så nå går jeg inn i et spennende døgn ang smerter og snart er det mandag og jeg er kvitt alle poser og slanger Unntatt kolostomiposen på tarmen som blir på meg til april.
Dronningen i sengen ved siden kommanderer pleierne rundt og styrer på hele tiden. Gjør ditt ,gjør datt,hent ditt hent datt, ikke sånn men sånn. Det vil jeg ikke, vil ha det nåh. Og slik holder hun på fra hun våkner. Men om natten er det stille o bare velstand
Klokken er halv fire det er snart tid for suppe. Her er det mye å glede seg til:)) Kveldsmat er klokken 7 så er det nesten natt. Kjeder meg og det er da et tegn på at jeg kvikner til............

Del 2:
Vaktskifte ,ny sykepleier og ny smerteplan. EDA skal ikke reduseres så den blir på 4 til i morgen når de fjerner den helt. I tillegg får jeg en smertestillende morfintingpille. Har enda smerter men litt tidlig å si om jeg får virkning.
Tror jeg tar meg en lørdagskveldstur ned i kiosken. Med prekestol og urinpose:))))) Har vel ikke mer løye enn man lager selv her tenker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar