mandag 25. januar 2010

Mandag uke 3

Har hatt en grusom helg. Totalt ute av form og med sterke smerter. Har på toppen av alt fått en kraftig blærebetennelse som lager enda mer ubehag og smerter. Startet en kur som jeg har liggende fra sist men de hjelper ikke så må få den andre typen piller i morgen.Har ikke engang orket å snakke med noen så min mann har svart telefonen for meg og mobilen stod på stille. De som kjenner meg vet hvor syk jeg er når jeg ikke engang orker å snakke :)
Våkner ca 9 når Erik kommer med frokost på senga til meg. Spiser en skive og drikker to kopper kaffe og fem glass vann (blærebetennelse) og en del vitamintabletter.Tar også smertestillende så fort jeg våkner. Etter frokost ligger jeg helt stille til jeg kjenner virkningen av den smertestillende tabletten. Da lukker jeg øyene og drømmer meg til Skiathos med sol, varme og oliventrær.
Etter frokost steller jeg meg litt på badet. Kattevask og tannpuss. Før jeg forsiktig går inn på gjesterommet (podderommet) og legger meg i sengen der inne Rundt meg har jeg laptop,radiokontroll, DVD plater, mobiltelefon, hustelefon, bøker og vannkaraffel. Her ligger jeg på rygg og gjør det jeg orker. I helgen var det ingenting, Da lå jeg og så i taket eller sov. Erik pulser rundt meg og gjør husarbeid og er disponibel for alt jeg ønsker. Men jeg vil ikke ha noe, Bare slippe smerter og kunne bevege meg men det kan han ikke hjelpe meg med.Formiddagsmat inntas liggende i gjestesengen og så ser jeg litt film på laptopen. (Mc Leods daugthers. Takk Torill!!!).
På ettermiddagen når jeg kjenner meg noenlunde smertefri er det tid for dusj. Jeg kaldsvetter enormet hele dagen så alt må byttes og vaskes. Erik føner håret mitt når jeg ikke orker og hjelper meg å bytte bandasje på halsen.
Vi spiser middag sent sånn ca seks og da prøver jeg å sitte ligge i hvilestolen. Det går som regel greit for jeg spiser ikke så mye når jeg har vondt. Etter middagen flyttes dyne og pute inn i sofaen så jeg kan se på TV sammen med Erik. Eneste gangene jeg er oppe og går er når jeg skal på tisse eller bytte posen på magen.
Når natten kommer gleder jeg meg til å sove i sengen min og sover hele natten. Men en rar søvn pga pillene,
Sånn er dagene mine. Trist? Det er det. Helt forferdelig og jeg gråter og er fortvilet. Men nå er det 3. uken og neste uke vil jeg være mye bedre. Allerede nå er jeg gått ned fra 3stk smertestillende til 1stk hver sjette time. Pluss enorme mengder paracet.Det viser jo at det går fremover. Men pillene er grusomt sterke så ser frem til å trappe dem ned til 0.
I morgen skal jeg til sykehuset på kontroll. Har det grodd slik det skal reiser jeg hjem med drosje. Jeg var forberedt på en stor operasjon og at det ville ta tid. Men ikke så mye smerte,så lenge. Jeg må finne motivasjon til å holde ut denne uken så vil det helt garantert bli bedre neste uke.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar