tirsdag 26. januar 2010

Sykehusdag

Opp klokken fem for å bli ferdig til å sitte på med Erik. Kjempevondt og kjempesliten. Totalt utmattet, som et batteri som er tømt. Tok piller og la meg igjen. Klokken 7 var jeg på sykehuset og stavret inn til den avdelingen jeg skulle være. Der var alt mørkt og ingen tilstede så jeg la meg ned på sofaen med håndvæske og kåpe til hodepute og sjalet til dyne. Etter en halvtime fant en pleier meg og da var det ikke lenge før jeg var i seng:) De fire sykepleieren på Gastrolab kjenner meg godt nå og legen har gitt beskjed om at jeg skal passes ekstra på. Til og med damen i ekspedisjonen kommenterte dette. Han har alltid tid til deg sa hun, for han er egentlig opptatt hele dagen i dag. Prinsesse behandling:))))
Fikk snakke lenge med sykepleier med smerte som spesialfelt. Hun forklarte hvorfor nervene er så trigget etter at jeg har hatt konstant smerte i området o over 3 mnd nå. Vi snakket også om hvordan jeg best skulle bruke de få kreftene mine fremover. Hjelper meg veldig å forstå hva som skjer og hvorfor så det var en god samtale. Fikk beroligende og smertestillende inn i nålen i hånden og undersøkelsen gikk bra (eller greit). Legen var veldig fornøyd for det gror fint i alle sår. Han likte ikke så bra at jeg er slapp og jeg måtte innrømme at jeg ikke spiser som jeg bør. Han så strengt på meg da. Smertene snakket vi mye om og jeg fikk en tilleggsmedisin så nå får jeg 3 stk 3 ganger daglig. Men kan snart minke enda mer på morfinpillene. De er gått ned fra 9 til 3 pr dag så det er jo veldig bra. Det ble tatt urinprøve med kateter som jeg får svar om på torsdag. Men da jeg fikk resept på piller til urinveisinfeksjon og jeg vet av erfaring at det er det jeg har så begynte jeg på pillene med en gang. Har det myyye bedre med det problemet nå.
Legen diskuterte også med meg om jeg hadde det best på sykehus eller hjemme Jeg reiste hjem med hans godkjennelse siden alt gror så fint.Så jeg fikk drosje hjem til huset i skogen og senga mi. I kveld har jeg vært oppe i godstolen i over en time. Fremgang:)
I morgen skal Erik på jobb og jeg må klare meg selv. Blir en utfordring men skal nok klare meg på et vis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar