mandag 11. januar 2010

Den store dagen - Operasjonsdagen

Så var endelig dagen her. Har sovet lite og urolig i natt og var oppe klokken halv fem. Trenger en time å bli klar fordi jeg må dusje og skifte på stomien. Har fastet fra midnatt men kan drikke to glass vann som jeg koser meg med nå. Skal være på sykehuset klokken    7 så vi reiser hjemmefra klokken 6. Tidlig!!!!


På sykehuset skal jeg ta blodprøve før jeg går til Operasjonsavd. Der får jeg seng og lange lekre støttestrømper før jeg skal snakke med kirurgen og etterpå anestesilegen. Han skal sette epidural og det gruer jeg meg forferdelig til. Etter det skjer alt fort med elektroder, kanyler, folk, slanger, lyder og grønne klær i et salig kaos helt til jeg sovner. Operasjonen er planlagt til to timer. Våkner på preoperativ avdeling når alt er over og blir der til blodtrykk, blødning og smerter er under kontroll. En gang i løpet av dagen blir jeg så trillet opp på sengeposten på et tomannsrom. Skriver noen ord på Facebook når jeg kan se bokstavene. Tenk på meg og send meg mange gode tanker:)))


1 kommentar:

  1. hehe, likte avslutningen.. U will still be a pig (A)

    tenker masse på deg, gleder meg til å høre i fra deg om hvordan det har gått. skal bli utrolig kjekt å se deg bli frisk, gleder meg masse til deg :D

    kjempe glad i deg mamma

    SvarSlett