søndag 7. april 2013

Det er sommer, det er sol og det er søndag....

Sommer er det nok ikke med minusgrader ute, men vår er det uten tvil. Nå spirer tulipan og krokus og blåveisen har en liten knopp. Vi har fremdeles store flekker med snø i hagen men det smelter fort nå.


Ligger i sengen oppstablet med store puter og koser meg med min morgenkaffe som vanlig. Fra radioen strømmer oppbyggelige toner fra Sangtimen på P1. Litt i det tyngste laget, men orker ikke skifte kanal så får synge med på Jeg har båret lerkens vinger og Den prektigkledde sommerfugl.





Snart begynner mannen med frokosten og jeg skal prøve å stå opp og hjelpe ham siden vi er tre som skal spise i dag. Egg skal kokes, rundstykker stekes og pålegg legges på fat. Skikkelig søndagsfrokost. Morgenen er ikke min beste tid på dagen så mulig frokosten blir litt avkortet for meg. Men da kan jeg ligge i sengen og lytte til far og datter som prater ved frokostbordet. Så en fin frokost blir det uansett.
Resten av dagen har jeg ikke planlagt så nøye. Jeg skal nok holde meg i nærheten av badet i dag så kan ikke gå på tur. Sola skinner fra blå himmel så kanskje vi kan drikke kaffe i solkroken ute senere. Dagen i går ble så fin som jeg ønsket ved hjelp av en ekstra pille. Dagen i dag skal jeg også gjøre fin.


4 kommentarer:

  1. Herligt å hørra våren titte fram i skogen, Du e nok ute på tur igjen før du ane, Litlå her huske ennå når hu va på tur me tanten i skogen å plukka markjordbær å blåbær i koppen :-)
    Stå på å ble friske, snart vente sol å sommer :-)
    Hilsen oss 3 i Sandnes

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:)) Savner dere !!! Ha en fin søndag

      Slett
  2. Nyt frokosten og dagen. Ta livet med ro og la humla suse. Dagene er best når vi klarer å se positivt på tingenes tilstand. Turer blir det mange av så om det blir en kort ut i solveggen eller en lengre, hva gjør vel det så lenge vi koser oss. Ha en fin dag med besøk og det hele. Send linken vi snakket om visst du får anledning. Klem. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. De ble en fin frokost og jeg var med hele måltidet:) Men var bare gjest og lot andre gjøre jobben Nå har far og datter gått på lang tur med sekk på ryggen Jeg ligger og planlegger en dusj. Sånn etter hvert.... :))))
      God søndag, Else Linken kommer ;)

      Slett