torsdag 18. april 2013

En regntung dag




Våknet som jeg skrev på FB til måkeskrik og følelsens av hav og sol De er noen måkefamilier som soer ved et vifteavløp på taket Koselig at de vikker oss klokken 6 om det passer og våkna da. Avdelingen våkner ikke til liv før etter 8 så måkene er litt tidlig ute, For meg passet det fint i dag for jeg hadde smerter og fikk ikke sove. Men det må gå minimum 4 timer mellom hver sprøyte, sier de på dette sykehuset. Da legger jeg meg i fosterstilling og venter Eller som i dag på alle fire, rompa rett opp, to puter under magen og hodet hviler å madrassen. Klokken 07:14 dro jeg i snora og hun hadde sprøyta med fordi hun så det på måten jeg gikk da jeg var ute og hentet kaffe klokken 6. Det rar 20 min før full virkning. Nå har det gått 2,5 time og smerter enda. Holder ut. Det må jeg. Klokken 11:15 ringe jeg igjen.



Jeg har dusjet, smurt ansikt og føtter med gode kremer og kledd på meg rent tøy fra innerst til ytterst. I dag er det en ny designer så antrekket er knelang skjorte. Hvit i bunn og små rødaktige ruter til mønster. Lysblå myk bomull bukse med strikk i livet. Størrelse ukjent men den kan løftes ti opp over puppene eller slenge mykt og i folder rundt hofter og lår. Jeg valgte den siste varianten. Undertøy er delikat blondebomull og mitt private. Det hele dekkes av en mellomblå frotte morgenkåpe som ikke er av bomull men syntetisk og klenger seg delikat inn til kroppen. På føttene har jeg i dag splitter nye Pierre Robert bomullsstrømper, farge brungrå. Myke og uten klemmende strikk i toppen og kjøpt hos designerbutikken Narvesen. Sko er sorte helsetøfler med sølvdekor. Tror ikke det bli nødvendig å legge ut et ekte bilde så velger dette i stedet.



Legen var akkurat her men han skal komme tilbake etter møte med spesialisten. Han skal bare få bekreftet at operasjon skal hjelpe meg. Ved tvil må de finne en ny behandling Jeg trygler dem om hjelp! Legen er fra Iran men snakker flytende norsk. Han lo ikke av meg da han så jeg lå å klemte knokene hvite rundt den lille guardian angel jeg fikk av Marianne. Nå er jeg så nervøs at timene kommer til å gå sakte, sakte. Monica sendte melding om at hun kommer på besøk i formiddag. Kan det passe bedre? Det visste jeg før legen kom og den tryggheten gjorde meg sterk. Hva snakker de om nå? Hva løsning finner de for meg? Vil det fungere? Vil jeg kunne leve igjen?






Ute silregner det. Inne er alt lys på og jeg kjemper mellom panikk os smerter. Faktisk glad jeg har vondt slik at jerngrepet inne i meg dempes. Mannen har en unormalt travel dag på jobben og nabokona er opptatt av TV 2.

I natt var jeg våken med smerter og da skrapte jeg et ekstra tall på Flaxloddet jeg fikk av livlige Hilde på mandag. Jeg har skrapt et tall hver kveld men i natt skrapte jeg alle Sakte, sakte og kromer 25 i gevinst. Nå skal jeg en tur ned trappen til Narvesen og få nytt lodd. Kanskje jeg vinner? Uansett så får jeg noe annet å tenke på en stund..
Jeg er redd!!! Jeg er liten!!!!


6 kommentarer:

  1. ja, ja visst skal du leve igjen!! må ikke tvile på det..!! idag har jeg på en truse som strekker seg til rett under puppa, den er revnet på siden for den strammet så fælt og jeg skulle bare vide den litt ut. men NÅ er den god å gå med, så den loffer jeg rundt med, også hos jordmor som jeg var hos idag. Høflig som hun er, sa hun ingenting ;) så var jeg på butikken og kjøpte masse nattbind, som jeg skal legge i fødebagen min, sammen med andre blondefrie truser som går til under puppa..... ;) stor klem fra henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt det er to av oss Jeg har smerter i samme område av kroppen som du får også Drømmer mye om fødsler og strever meg gjennom tier med åpningsrier Våkner og alt er forgjeves for der er ingen baby Jeg får bare en dim sprøyte En av grunnene er nok alle de høygravide som har termin mellom 15.april og 8,juni Jeg har 4 stykker tett på meg Den første fikk en skjønn gutt i går . Nummer to blir deg i morgen. Den tredje har termin 7.mai og den siste 8juni

      Slett

  2. Jeg måtte flire litt da jeg leste om sykehus uniformen din jeg vet hvor pen den er, og jeg syntes jeg ser deg i den.Humøret prøver du ihvertfall å holde oppe . Du er god !!!
    Du blir bra igjen Annlaug ikke mist motet , men du har vert tålmodig lenge nok nå. Nå må det skje noe fort fort..
    Venter spent i lag med deg hva utfallet blir.
    Klem N M..

    SvarSlett
  3. Hadde håpet at du hadde fått noen skikkelige beskjeder nå, med datoer slik at du kunne begynne å planlegge skikkelig. Jeg blir alene hjemme i dag og, ikke helikoptervær slik at båten setter kurs for Bergen slik at de som skal ha avløsing vil få det. Det er ikke arbeidsvær allikevel og båten bruker like mye drivstoff om de ligger der ute og venter som å gå inn til Bergen, få avløsing og så dra ut igjen. Meningen var å reise inn til Erfjord i morgen, men nå utsettes det til lørdag morgen. Skal fikse litt mer på taket før vi reiser til Nice. Håper å få beskjed om at du har fått fremdriftsplan som fungerer før vi drar. Klem, Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Else Så du hadde ringt men i dag har det bare vært tårer. En ny lege laget bare rot og jeg har nektet Skal fortelle i morgen Sykepleierne støtter meg og jeg får smertestillende med en gang jeg trenger Det hjelper !!! Men har vært helt uten bunn i dag...... Så ble jeg sint! Det er bedre Har skrevet ned krav og spørsmål til i morgen og nå tatt en sove pille Klem fra en sliten og oppgitt dame

      Slett