torsdag 11. april 2013

Nå holder det !

Var hos legen tirsdag og fikk en sprøyte Ketorax. Det er samme medisin de gir til nyopererte Hun sendte samme dag en henvisning til spesialist på Morbus Crohn,og skrev resept på Ketorax piller.
 Hadde en fin dag og kveld og livet var godt uten smerter og med masse smil. I går hadde jeg store smerter og var totalt oppgitt. De sterke pillene virket ikke og smertene rev i kroppen. Samtidig gikk det opp for meg hva jeg ligger og putter i meg. Utropillene virket ikke heller, for jeg gråt så jeg hulket hele dagen.


Jeg ringte legekontoret og ba om hjelp men legen min var på kurs resten av uken!!! Og de andre to hadde fulle lister. Jeg måtte ringe legevakt om det ikke ga seg. Utover dagen innbilte jeg meg selv om at jeg var litt bedre og lå i sengen og leste og halvsov hele dagen. Men det bare økte på.
Jeg sovnet klokken 04:30 i morges da var jeg totalt utmattet av sterke piller og smerter. Pakket en bag med toalettsaker og lesestoff og litt undertøy. En forferdelig natt med mange tunge tanker.




Legekontoret åpnet klokken 08:30 og jeg ringte i samme minutt. Taxi henter meg og kjører meg til legekontoret hvor jeg har fått time hos en av de andre legene klokken 11. Jeg har vært hos henne en gang tidligere og vet det er en dyktig og fin lege. Den gang la hun meg inn med lungebetennelse og nyrebekkenbetennelse. I dag håper jeg hun legger meg inn igjen. Hele meg stritter i mot. Jeg orker ikke mer sykehus og smerter Men jeg kan ikke klare meg hjemme og nå må noen ta fatt og hjelpe meg. Jeg har ligget til sengs i nesten et halvt år og bare ventet og puttet piller oppe og nede. Nå holder det!


Oppdateringer kommer.......

8 kommentarer:

  1. Tusen tusen styrkekramar till dig<3<3<3
    Riitta

    SvarSlett

  2. Offf Annlaug. nå har du nådd bunnen. Nå MÅ de ta tak i ting og finne de rette medisinene til deg. Jeg håper at du får begynne på Humira. Den medisinen virker nesten med det samme du begynner. Men det er noen som ikke tåler de, men det er ikke deg..Jeg krysser fingrene for deg...
    Hilsen N M...

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er første tema som skal avklares De er litt usikre om hvordan min tarm vil reagere siden den er så skadet etter operasjonene Det er et stort område med transplanterte hud der Jeg skal kreve å få snakke med spesialisten legen min sendte henvisning til. Nå har jeg det helt herlig uten smerter og så avslappet av medisinene. Men skulle vært hjemme .......

      Slett
  3. Kjære Annlaug. Tenker på deg og sender avgårde mange varme klemmer. Hadde tanker og klemme vært helbredende så hadde du vært frisk for lenge siden.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Anonym? Klemmene mottas og jeg kjenner de er sendt med varme og omsorg

      Slett
  4. Trøsteklem, håper de tar tak nå. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Det MÅ de. Men alle snakker om stomi og graver og spør hva jeg føler og tenker om det Spennende om "min" lege kommer i morgen Nå nyter jeg å være i totalt avslappet tilstand Flyter bare med uten smerter
      God natt, Else :)))

      Slett