mandag 15. april 2013

God mandag !!!!

Morgenstell og frokost som vanlig. Koste meg høylydt med syltetøyskiven min i dag og. Klokken 10 fikk jeg en dose ketorax men så kom kreftsykepleier til nabosenga og jeg følte jeg burde la dem være i fred. Apoteket har salg på kremer og jeg trengte en fotkrem. Rene føtter, god krem og nye rene sokker to ganger daglig. Jeg er snart klar for sandalvær.


Da jeg kom tilbake til rommet var kreftsykepleieren gått og vi fikk en rørende prat om livet, sorg og gleder. Da kom dr Haukvik på legevisitt. En voksen men ung flott mann med god tid til meg. Han forklarte om pillene jeg får nå, hvordan de virker og hvordan kroppen brytes ned av dem. Jeg kunne spør om hva som helst. Slike leger vil vi ha fler av. Han var akkurat lik mot nabodamen. De skal diskutere meg på det store tverrfaglige møtet på onsdag. Ut fallet av dette vet han ikke. Men jeg er en nøtt så de har allerede diskutert i flere fora gjentatte ganger. Jeg er visst populær.



Nå skal jeg få en kjempekraftig høydose Prednisonkur over tre dager. Mest i dag og så minkende til onsdag. Jeg skal også begynne med helt nye smertestillende og det er laget en tydelig plan for hvordan smertetopper skal behandles utenom dette. Ingen flere diskusjoner med sykepleier om hva jeg trenger eller ikke. Sykepleierne hadde rapportert at det var reelles smerter jeg har og ikke rusen jeg var ute etter. Da gråt jeg i takknemlighet for jeg har følt meg så liten når jeg trygler og ber om å få den medisin som virker.



En glad dame ligger nå i sengen og blogger. Jeg har fått svar på så mye og de skal prøve en kur før avgjørelse blir tatt. Han har også forklart om den tredje sykdommen jeg har i tarmen, iskemisk kolitt. At den vil jeg bli frisk av for kroppen lager nye blodbaner slik at tarmen til slutt får nok blod. Det tar lang tid og jeg vil trenge smertelindring mens det pågår. Uansett skal sendes til utredning på Smerteklinikken. De to andre betennelsene skal de diskutere på onsdag. Jeg må ikke håpe for mye for han sa at operasjon fremdeles er et alternativ som må diskuteres. Men noen gjør noe og noen svarer meg og noen forklarer meg.
Fikk klar beskjed om å spise! Det var registrert at jeg verget meg fra å spise men at jeg drakk mye vann. Jeg skal gjøre mitt beste........







15.april ble en fin dag for meg og det er dagen til tante Gerd som blir 88 år i dag og til høygravide Henriette. Men ikke minst til lillegullet mitt, Thea. Hun er min grandniese og ferier 4 års dagen sin i barnehagen i dag og på Leos lekeland i går.
Gratulerer med dagen !!!!!!!



6 kommentarer:

  1. Måndag är ju din favoritdag, så det passar ju bra att du har fått så många positiva upplevelser i dag:-)
    Ha en fin dag fortsatt:-)

    Riitta

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Riitta. Det er min favorittdag og i dag ble den ekstra fin

      Slett

  2. Det var kjekt å høre at det er leger som har evner til å se hele menneske ikke bare fanglikt... Det var kjekt å høre at du får den hjelpen du trenger og at legene og sykesøstrene er vennlige.. Lykke til på Onsdag, har deg i tankene..
    Hilsen N M..

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig:) Vi diskuterte Humira også men fikk ikke noe konkret svar for det skal diskutreres på stormøtet på onsdag

      Slett
  3. ikke bare en god mandag, en riktig flott mandag spør du meg. du skulle bare ha fått slik behandling hver gang for det er ingenting som sliter mer enn å føle at du ikke blir tatt alvorlig. håper dette hjelper på slik at du får noen gode dager. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:)
      Je har fått kjempedose kortison men smertestillende må jeg ha i samme doser som før Kanskje det blir bedre i morgen Tror vel egentlig ikke det men er med på alt Det som var så bra var hans forklaringer og at han tok så god tid til å forklare at de tar meg på alvor.

      Slett