onsdag 17. april 2013

Onsdag og dag 3



Det er dag tre av høydosekortisonkuren men dag 7 på Ahus. Jeg merker ingen bedring i tarmen av kortisonkuren. Tvert om for smertene har øket på. I natt måtte jeg ha valium for krampene i tillegg til sprlyte og neste sprøyte kun frie timer etterpå. Også den med påfølgende valium. Den har ingen virkning så må avslutter dem. Legevisitten kommer snart og det er samme legen som i går Eller en av dem for i går var de to. Mitt case skal også opp på stormøtet i dag. Håper jeg får noen helt konkrete planer med datoer og eksakte prøver, behandlinger, operasjoner og medisiner. Føler jeg henger litt i luften og ikke har kontroll med hva som skal skjer. Er skorpion og da liker jeg å ha kontroll på hav som skal skje med min egen kropp g hva de puter inn. Drikker Duphalac som saft, spiser havregrøt, drikker litervis med vann og går i trapper. Alt for å få gå på do. I dag tror jeg jeg ber om klyster for en full tarm øker smertene. Beklager at jeg skriver om slikt men for meg er det en normal del av hverdagen og mitt liv Og alle, selv kongen, går på do.


Ikke mye nytt å komme med i dag Jeg vet ikke mye mer enn at jeg skal ta kortison i morgen også og få morfinsprøyter når smertene øker. Skjer det noe i løpet av dagen så skal jeg fortelle.
Mannen min kommer på besøk i dag så det blir en fin dag Vi hadde trodd jeg skulle få vite planene i dag så derfor har han planlagt det med jobb slik at han skulle komme tidlig i dag, Nå fikk jeg den alvorlige dagen i går og ingen besøk.



Tanten min ringte meg og da fikk jeg ut en del Jeg har en venn å ringe døgnet rundt men litt over halv åtte stod Marianne i døren. Jeg har ikke sett henne siden jeg var ca. 11 år da vi flyttet fra Skadberg. De siste månedene har vi hatt tett og mye kontakt via innboks på FB Hun har ringt meg men jeg har ikke vært for syk til å ta telefonen, Så plutselig står hun der. Skjønne Solajenta. Med et stort varm smil og gode armer som omfavnet meg i en skikkelig klem. Hvordan er det mulig? På en dag som denne? Hvem styrte henne hit? Jeg trengte en klem så inderlig og nå fikk jeg mange og mye positive
Hun hadde med gaver også. Et smykke som hun har lik øredobb til og en bitteliten knubben engel som har ligget og passet på meg sammen med avlen i natt, Jeg var lenge våken med smerter i natt og da pratet jeg litt med dem. Er vel bra at ingen hørte meg.




I dag fyller favoritttanten min i Bjergsted året. I fjor kjørte jeg til Stavanger med lillebilen og hjelpe henne med å lage selskap til familien. I år lager hun selskap selv Hun er så tøff pf positiv for hun har store nervsmerter i begge beine etter en operasjon pluss mange andre plager Gratulerer med dagen tanten min. Glad i deg!!!!

At hun er glad i Elvis vet alle vi so kjenner henne





7 kommentarer:

  1. Så trevligt att du fick så fint beskök igår när du så väl behövde!
    Hoppas att du får lite klara besked om olika datum i dag, för det vill man ju gärna veta och slippa gå och fundera på!
    Här är det sol och rena "Karpathosvinden" i dag:-) Det betyder att det blåser minst kulingvindar:-)

    Klem, Riitta

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var utrolig godt Jeg får ikke så mye besøk for min familie og venner bor på en annen kant av landet.
      Det var Karpathosvind her ig i dag Jeg stod ute i ca 10 min i min nydelige blå sykehusmorgenkpåpe og pyjamas Sol og vind og herlig vårluft

      Slett
  2. den klemmen... den tror jeg var gull verdt!!! :)jeg venter med deg, og tenker på deg. stor stor cyber-klem, mens vi venter på den skikkelige.... :) henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:)) Gleder meg til den ekte klemmen Og gleder meg til å høre nytt om den lille. På fredag kveld?

      Slett
    2. ja, vi sier det....:)

      Slett
  3. Håper du får noen svar når møtet har funnet sted. Vi ønsker vel alle å kunne vært der for deg når du trenger det. Henger meg på Henriette sin cyber jeg. Så får vi se om det blir noe annet i løpet av vår/sommer. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Alle klemmer mottas med stooor takk. Det var godt med en ekte Solajente klem i går. Blir spennende i morgen om de har laget en fast plan helst med datoer til meg.
      Nattinatt Nå skal jeg få sprøyte og så er det natten her

      Slett