søndag 27. januar 2013

En fin søndag som ble grå

Kjære mannen min som skulle komme på besøk i dag har blitt forkjølet. Da ville jeg  ikke ha besøk og bli smittet siden jeg er syk nok Nå ligger han hjemme alene og er syk og kona langt, lang unna. Da er det ikke lett å være mann! Men det er heller ikke lett å være meg som hadde gledet meg til en god klem og en god prat. Savner ham så det knaker.
Ute har det begynt å snø så det ser ut som grå tåke. Mørkt og trist. I tillegg har min herlige, livlige romkamerat reist hjem. Det er en time siden og jeg savner henne allerede. Akkurat nå står senga hennes tom ved siden av min og ingen ligger på gangen og venter men det kommer nok en dame snart. Det blir romkamerat nr. 6 så jeg har vært her en stund nå. Nærmer seg tre uker og aner ikke hvor lenge til det blir. Smertene har begynt å øke igjen Ikke mye men jeg liker det ikke.
En grå dag. Men jeg får snu den rundt og lage den fin Det var laks til middag og senere blir det blomkålsuppe. En god begynnelse på en lysning av den grå dagen.

FØR


 
ETTER

4 kommentarer:

  1. Stakkars deg, godt du ikke skal få influensasmitte på toppen. Godklem til deg fra Bergen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Mannen er frisk igjen, Var bare litt snue og litt sår hals ;) Men kan ikke ta noen sjanser Han må sprite hendene når han kommer fra jobb neste uke og det må gjester og før de kan ta i meg Har veldig dårlig immunforsvar nå men det blir bedre :)
      Bergen er en fin plass men jeg har så mange venner der fra så fint og du skriver førbokstaven din :) Takk for klem og omtanke:)

      Slett
  2. Hey Anna - sorry to hear your Number 1 visitor is poorly. Glad to hear you are eating nice things and you had a good day out the other day. So still no news on the biopsies then - didnt they say you would hear over the weekend?
    Changing the subject a bit - we are keenly watching Borgen at the moment - this weeks was the one where she did the peace deal with Africa, we still love anything like that but nothing will beat Lilyhammer in our eyes! Just fab.
    Hope you get a nice new shiny room mate soon, ideally with a top sense of humour and not too poorly so they could get you stuff whenever you want ! Maybe you could suggest to the hospital that as you have been there so long that you interview the possible next roomies???
    Thinking of you as always Anna, hoping for good things to come to you soon. Love and kisses Lou xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    SvarSlett
    Svar
    1. Thinking of you too :)))) and so looking forward to May. Borgen is from Denmark but the system is very like Norway so it might as well have been Norwegian.

      Slett