lørdag 26. januar 2013

Nye medisiner og luftetur

Legevisitten var mens jeg hadde en av undersøkelsene og tok en avghjørelse uten meg om å skifte medisin. Jeg strittet selvsagt i mot med alt jeg har som jeg pleier. Heldigvis har jeg en klok tante som jeg kunne ringe til å få råd.
Pillen fungerte kjempefint i natt og jeg sov som en stein fra 22:30 til 6:30 I ett uten å våkne en eneste gang. Ikke hadde jeg mareritt som jeg fikk av den andre pillen Drømte at jeg var på fest med mange gode og mange gamle venner Hadde det kjempekjekt.
Klokken 7 fikk jeg ny dose piller men da den nye ikke har full virkning enda måtte jeg få ekstra dose med Pinex Forte Nå er det veldig bra Ikke smerte og litt småbrisen.



I dag skal jeg ut! Monica og Morten kommer og henter meg med god oppvarmet bil og vi kjører en liten tur så jeg er tilbake til middag Føles nesten som jeg skal på Amerikareise sånn som jeg gleder meg. Kjole, ullstrømpebukse skjerf, votter og den nye kåpen ligger klar selv om det er enda en time til de kommer,
Rapport fra lufteturen kommer senere


Legevisittten var akkurat over da jeg hoppet ut a sengen og kledde på meg normale klær . Så herlog å føle seg som en dame igjen og ikke bare en pasient i lyseblå pyjamas. Trippet på høye hæler ut døren.
Vi kjørte til Elkjøp på Karihaugen eller noe slik. Min oppvaskmaskin har takket for seg etter 24 år så nå er tiden inne til å bytte den ut Mannen har funnet en med gode tester og alt annet godt Men så pirkete og nøye som jeg er måtte jeg godkjenne maskinen før han kunne kjøpe. Hæ...jeg pirkete og nøye????  Javel da, jeg er vel egentlig det. Maskinene var i alle fall perfekt for mine krav så nå kan han handle. Fant også krøllbørsten jeg har lett etter så der fikk jeg brukt noen hundrelapper. Gjør godt for en syk pasient.


Så mye snø til og med på motorveien. Men Morten er en god sjåfør Etterpå hadde jeg et ønske om en liten blomsterbutikk på Strømmen. Polimnias Blomster er en utrolig sjarmerende butikk så her fikk jeg handlet litt også. En greskinspirert urne med sukkulenter og mose i. Passer perfekt til en lykt jeg har hjemme Siden det ikke er lov med blomster her på avdelingen pakket hun den godt inn og jeg har gjemt dem i skapet til i morgen når Erik kommer. Monica fant et hjerte i et slags metall det måtte jo jeg og ha et av og så en liten lykt med bling Nå gleder jeg meg enda mer til å komme hjem og mannen får tre bæreposer med se hjem i morgen.




Det var fantastisk å være ute litt. Frisk luft folk som gjorde vanlige hverdags aktiviteter Folk med klær på og ikke bare hvite drakter. Ren vitamininnsprøyting. Tusen takk M&M
Tilbake på rom 2212 ble det servert risengrøt Kan det bli mer perfekt? Har vært uten smerter siden i morges så det ser ut til at medisineringen virker Nå nærmer det seg ny dose kjenner jeg Og så blir det litt kveldsmat og TV i sengen før en god natt ( håper jeg)


15 kommentarer:


  1. :) God tur...
    N M..

    SvarSlett
  2. Deilig med en hel smertefri natt. Ha en riktig god tur, unner deg det så vel!
    Søster

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Søster, Tenk om du også kunne hatt en smertefri dag Klem fra meg

      Slett
    2. Takk skjønning, men smerter i hjerteroten har de ikke medisiner til. Uten Imovane hadde jeg nok klikket :)

      Slett
    3. Vet så veldig godt at det ikke er medisin mot det du går gjennom nå kjære kjære deg Godt du får sove med hjelpe av Imovane Men snakk med legen det finnes litt mer hjelp. Ikke mye men litt

      Slett
  3. Så bra at du fikk en god dag,og kom deg ut litt :) Syns du fikk utrettet mye disse timene jeg. Hyggelig at du tok deg en tur til dattera mi sin butikk da! Fortsatt god bedring. Liv

    SvarSlett
    Svar
    1. Har hatt lyst lene å ta meg en tur dit Nå passet det siden jeg va "like rundt hjørnet" Men skal tilbake når jeg får kjøre bil igjen

      Slett
  4. Jeg synes det var kjekt å lese om god natt og kjekk dag. Ble det siemens på deg? Håper du får flere gode dager og netter framover. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Det ble Siemens ja :) Nå håper jeg på enda en god natt så blir dagen fin i morgen også

      Slett
  5. Så deilig å få en tur ut da :):) Må ha vært helt fantastisk for deg å kjenne frisk luft og se hverdagslivet igjen. Og så gøy å høre om den lekre blomsterbutkken, varmer et faghjerte. Blir inspirert av bloggen din, får lyst å lage min egen. Får få litt råd av deg om det når det blir anledning. Liker å sitte å skrive litt på kveldstid. Selv har jeg det bra, måtte hive inn håndkleet og starte med østrogenpiller for hetetoktene mine. Bagatell i forhold til alt du må gjennom, men de ble så hyppige at de forringet livskvaliteten ganske mye. Spesialisten jeg var hos sa at når jeg hadde den graden jeg hadde, var det å betrakte som en mangelsykdom, og det krever medisinering. Hun mente at de som klarte det med alternativt og kosttilskudd har en svakere grad. Var redd for å bli kvalm av dem da jeg alltid har reagert på alle former for hormontilskudd, men det går stort sett bra. Hetetoktene er der fortsatt, men i en svakere grad. Ellers driver jeg og rydder og kaster og lager litt nye systemer i min lille leilighet. Når man har såpass lite plass og man liker å ha det ryddig og pent er det viktig at det fungerer i en hektisk hverdag, så da må man ha gode systemer. Og når man har bodd seg litt til ser man bedre løsninger. Og blir veldig fornøyd med seg selv når man klarer å sno inn en lur løsning og litt bedre utnyttelse av plass her og der :) Deilig med noen rolige januardager som man med god samvittighet kan holde på med innesysler. Og ikke har noen gresk lekser som ligger over èn ;) Filakia Maria ønske om gode dager for deg fremover.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei kjære Maria mou
      Klokken er 05 og jeg får ikke sove pga litt for mye smerter til å slappe av Da blogger jeg litt og rydder i hodet mitt og hva finner jeg? En herlig lang kommentar fra deg:)))
      Butikken var helt min stil Hun er halvt gresk og det merker man inne i butikken og hennes væremåte Hun driver den helt alene. Ikke overveldende gresk men perfekt touch.
      Ikke vanskelig å lage blogg Den er selv forklarende. Prøv www.123hjemmeside.no Eller den so jeg bruker: www.blogspot.com Da må du ha en Google konto ( enkelt Begge er gratis og selvforklarende Så sett i gang. Du kan prøve deg frem uten å publisere før du er fornøyd.
      Jeg har søkt etter en glogg med glimt fra det greske hverdagsliv men ikke funnet noe enda På ebokleseren min nå leser jeg Villa Serena fra Italia Tenk om det fants en slik bok fra Hellas .
      Vår første ture er klar Vi drar tre uker i juni samme sted og samme hotell Herlig Sal ned i september også men ikke kjøpt billetter der enda Da blir det 2 uker Men før det skal vi en langhelg til Stockholm med våre engelske venner i mai Men før det skal jeg bli frisk!!!! Får vite mer neste uke om evt operasjon, nerveblokkering etc. Er sterk som en bjørn og en glede over små ting og gode minner. det besøket i blomsterbutikken og den anemonen vi fikk av deg i Athen. Små biter som samlet gir meg indre styrke og livsglede Mitt største ønske nå er å bli frisk nok til å begynne på kurset hos Nikos samtidig med dere Men det vet vi ikke helt enda Mulig jeg kommer diltende etter noen uker etter dere.
      Håper du sover godt nå mens jeg skriver dette Og drømmer om Hellas, esel, hav og vakre solnedganger.
      Φιλάκια Άννα

      Slett
    2. Αγαπητοί Άννα,
      hadde vært gøy å besøkt den butikken en gang.
      Herlig med folk som starter særegne bedrifter.

      Har sagt det før, men sier det igjen, beundrer deg for å lete frem det positive i alt!! Ja, du er nok virkelig sterk som en bjørn!!
      Og så skriver du sabla godt!! Virkelig inspirerende.

      Ja,anemonene ja :) Hyggelig at du gleder deg over det ennå :) jeg elsker anemoner. De er så rene, og robuste i all sin enkelhet. Med sine sterke øyne i midten, og kronblader som minner meg om fløyel, men som blir skjøre og tynne som papir etter hvert som de blir eldre. Akkurat som huden på oss mennesker. Fruktig i ungdommen, og som pergament i alderdommen.

      Ja, takk, jeg sov godt i natt, selv om jeg våkner jevnlig av hetetokter, men er så heldig at jeg sovner igjen. Så det er om å gjøre at det ikke blir for sene kvelder når jeg skal på jobb dagen etter, da blir hetetoktene verre.
      Takk for introduksjon til Blog, jeg skal sette meg ned med det en kveld. Du vet, jeg er jo alene og hender at jeg blir litt pratsalig utpå kvelden, da kan jo en blog være god å ha :)

      Legger ved link her til en blog som en nederlandsk dame som bor på Lesvos skriver, den er om dagliglivet der, og også mye om greske myter, historie og mat. Hun har skrevet i mange år, så der er det litt av hvert å lese. Håper du kan finne litt å glede deg over i den.
      http://smitaki.blogspot.no/

      Ja, tenk om du kunne bli frisk til kurset starter! Har du sett at de i år setter de opp et x-tra kurs, muntlig, på onsdager? Med start for de på trinn 2 og de på trinn 6. Med en annen lærer. Ina og jeg vurderer å gå på det også, det er jo å prate vi stadig savner. Om ikke du får gått på det i vår, kan du sikkert henge deg på til høsten.

      Så godt at du har mange fine turer å se frem til, og at du har en flott mann å dele det med.

      Jeg driver og forsker på Olivensaken,og har fått masse god hjelp, overraskende positivt så imøtekommende de er rundt omkring, etater og Schenck og alle!! Så nå venter jeg på noen prøver som Michaelis skal sende.
      Sist jeg ringte var Elfi der. Ikke noe jeg kan gjøre med det, var forberedt på det. Og som jeg har sagt tidligere, det er viktig for meg at han har det bra, en bekymring mindre for meg.
      Og hun hjelper ham også med olivensalget, blant annet opprettet en mailadresse for ham. Som nok hun opererer.

      Oppdaterer deg mer om dette senere.

      Håper du får en god natt i natt.

      Καληνυχτα, φιλάκια Μαρία sou

      Slett
    3. Καλημέρα Μαρία και ευχαριστώ για τις ωραίες απαντήσεις
      Har mye fint å se frem til men jeg må være mer tålmodig enn jeg har lyst til. Har ikke meldt meg på kurs enda men det er mulig jeg kommer etter hvert og da er det mulig jeg går rett på pratedelen To dager i uken blir for mye for meg i vår. Men uansett blir det full konsentrasjon til høsten.
      Så herlig at det er muligheter for å ordne seg med olivensaken.Hold meg oppdatert og jeg skal gjøre min del til å spre informasjon til mine olivenvenner.
      At Elfi er der visste du jo og jeg tor jeg forstår følelsen din om at det viktigste er at han har det godt Men leser også litt mellom linjene kjære deg Synes du takler det fint og behandler situasjonen på samme måte som jeg ganske sikkert hadde valgt å gjøre selv.
      Godt å høre fra deg , Maria Trenger frisk luft og nye impulser og akkurat nå blir det via pc.
      Gleder meg til å høre fra deg igjen
      φιλάκια Άννα σου

      Slett
    4. Καλησπέρα Η Άννα μου
      καλό που τώρα είναι στο σπίτι σας και πάλι
      και ένας καλός άντρας έχεις!!
      Lest dagens blogg som du skjønner!!
      Ja, godt å være hjemme igjen, men mye å forholde seg til fremover forstår jeg!!!!
      Gresken kan du ta igjen når tida kommer :) Når formen kommer mer tilbake orker du kanskje å lese litt hjemme, vi kan jo sende deg lekser hvis du ønsker det.
      Ina var her en kjapp tur i kveld, vi hadde tenkt å pugge litt, men det ble for kort tid da hun måtte på et foreldremøte.
      Men vi fikk i allefall oppsummert litt... Og diskutert videre kurs..
      Iom vi ikke helt nivået på muntligkursene, hadde hun en god ide. Vi går på et eller begge den første kvelden, og så beslutter vi etter det! For det er jo liten hensikt på det høyeste nivå hvis vi ikke kan henge med, da er det bedre på det laveste, for repetisjon har vi ikke vondt av, det er jo det "å få det i munnen" som er det viktigste....

      Skal selvfølgelig holde deg orientert :) Og takk for interessen med oliven, skal holde deg oppdatert der og :):)
      Ja, du leser nok litt mellom linjene og.. MEN, jeg har jo ikke mulighet til å flytte dit.. så .. ikke noen vits i bruke for mye energi på tanker rundt hva som skjer mellom dem.. Livet er her og nå.. Ikke noe jeg kan gjøre fra eller til med det.. Så får vi se i september, regner med jeg drar dit da.. Da har Elfi reist hjem igjen..
      Spiesreiser har turer dit, 5000 inkl rom + 1000 med Norwegian til København. Føler at det er greit å komme med innstillingen at jeg reiser for å treffe ham og andre venner og mitt kjære Lesvos, og ikke er avhengig av å bo på farmen. Men venter med å bestille. Har i dag bestilt tur til Santorini med Norwegian 30. juni, skal da være sammen med min venninne Nina og hennes familie.
      Så da har jeg det å glede meg til i første omgang.
      Ja, du er jo skorpion og jeg har Venus i Skorpion, og mye annet, så en del håndterer vi nok kanskje likt :)
      φιλάκια kai Kalinichta Maria sou

      Slett