onsdag 2. januar 2013

Klargjøring

Smertene øker så jeg begynner å gjøre meg klar til sykehuset. Har time hos legen på tirsdag og håper inderlig jeg slipper akuttinnleggelse før det. Men det kjennes ikke bra ut så jeg har begynt å gjøre meg klar. Toalettsaker, tøfler, strømper og mobillader er pakket ned. Resten av dagen skal jeg bruke til å betale regninger, kjøpe flere ebøker, vaske hår og stelle negler. Kortisonbehandlingen to ganger daglig ble avsluttet i går. Skal bli herlig å slippe det sølet men det vil nok forverre smerter og betennelsen i tarm og fistel.
I dag har jeg brukt litt ekstra smertestillende for å kunne ha en fin dag sammen med mannen min før alt det vonde starter. Vi har vært i Ski og byttet turklær han fikk av meg til jul. Nå er han godt rustet med Bjørn Dæhli jakke og bukse, HH fleece og Goretex hansker. Om en uke skal han på avd.møte på en fjellhytte og blir borte mange dager så klær trengte han. Vi måtte innom Storsenteret for å bytte et armbånd til et som var litt kortere og da passet det med litt lunsj på kafe. Jeg ønsket at dagen skulle bli fin og det ble den. Vi har kost oss skikkelig og ler av meg som suller og tuller med litt for mye medisin i hodet.
Akkurat nå koser jeg med nytrukket Nespressokaffe og etterpå skal jeg åpne gaven jeg kjøpte til meg selv: En lekker liten Samsung 9 Ultrabook. Når jeg har installert programmer og Norton er jeg ferdig klargjort og det får bli som det blir. Jeg har nådd målet med å lage en fin jul og nyttår og gjennomføre den ekstra dagen i dag. Nå er jeg klar....... 



5 kommentarer:


  1. Får håpe du snart blir bedre, du har hvert dårlig lenge nok nå.. :) Føler med deg.. :)
    Norund M.. Fine blogg..

    SvarSlett
  2. Blir nok ikke bedre før jeg har operert Gruer meg fælt for jeg vet hva jeg går til og hvor mye smerter det blir. Stomien er et eget kap.som jeg har mange flere følelser til. Der er det den psykiske biten som er vanskeligst
    Denne bloggen går helt tilbake til de første operasjonene i 2009 Kunne neste kopiert det jeg skrev da for jeg er tilbake til der jeg startet i juli 2009

    SvarSlett
    Svar

    1. Hørtes veldig lite kjekt ut.
      Får håpe at du slipper all smerter alt annet er bedre.
      Syken er ikke noe god å slite med den heller.
      Tenk posestift og håp på det beste. Føler son med deg at jeg kjenner nesten smertene bare av å lese om smertene dine :( N.M.

      Slett
  3. Flotte gave fra skogstanten te skogstanten :-)
    Hilsen oss 3 på sandnes

    SvarSlett
    Svar
    1. Fordi jeg fortjener det :)) Er kjempefornøyd med Lillepc'en min

      Slett