tirsdag 1. januar 2013

Tilbake til start!

16.april 2010 var en jubeldag. Da ble jeg kvitt min stomi og kroppen var hel igjen. Så levde jeg lykkelig helt frem til september 2012. I to et halvt år kunne jeg gå på do, studere min vakre, men store, mave, bruke trange bukser, fise når jeg selv ønsket, ikke være redd for lyder og lukt, bade og sole meg så mye jeg ville osv, osv.
I dag er det 1.januar og et helt nytt år starter. Vi har bestilt ferietur til Skiathos i juni, planlagt tur til Stavanger, Gøteborg og til Stockholm. Alt jeg ikke fikk gjort i høst fordi jeg ble innlagt på Ahus så mye å glede seg til. Jeg vet jo at det er noe galt nede i tarmen og spiser smertestillende til øyene går i sikksakk. Jeg ble akutt innlagt på Ahus i november. Hadde hatt økende smerter nederst i tarm og bekken siden september. En dag våknet jeg med kjempe smerter og feber og ble hasteinnlagt. Har siden det hatt 5 uker med kortisonbehandling og smertelindring. Det eneste som kom ut av den behandlinge var runde Synnøve Solbakken kinn. Jeg smiler så søtt jeg kan, men i dag åpnet fistelen seg og jeg har nye operasjoner og ny stomi foran meg. Rykk tilbake til start og motta store smerter......

11 kommentarer:

  1. :-) God bedring Anlaug. Klem fra Torill A.

    SvarSlett

  2. God bedring og lykke til Annlaug .. Norund Moen. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk,Norund. Du vet bedre enn noen hvor mye plager denne sykdommen medfører

      Slett
  3. Så leitt. Ønsker deg god bedring, og at dette blir det en rask ordnings på. Klem,Liv T.
    :) :)

    SvarSlett
  4. Me tenke på deg å e aldri lenger vekke en ein telefon, eller ei goe kjøreøkts avstand fra å stå på trappå ein morning :-) Ta vare på deg sjøl å gje aldri opp håpet å drømmane :-) Gla i gammeltanten vår i skogen :-)

    Hilsen oss 3 på Sandnes :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for goe tanker. Gla i dokker og:)))))

      Slett
  5. Wishing you well all the way through your Monopoly moves which I will gladly play with you until the game is complete. Lots of love xxxxx

    SvarSlett
  6. Oops that was me Anna - Lou xxx

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Lou. I need all the good thoughts I can get now.

      Slett