lørdag 19. januar 2013

Lørdag i dag?

Blir totalt døgnvill av å være. 12 dagen i dag og hjemlengselen er stor. Men gode, glade nyheter her jeg i dag også. Tatt et par undersøkelser i dag også og ingen tegn til fistel!!!!!!!!! Det betyr ingen operasjon og ingen pose på magen. I allefall på mange år. Skulle vært ute og feiret men den lyseblå drakten med doger ballongbukse og tett gjenkneppet jakke hadde nor ikke gjort lykke på byn. Ikke hadde det hjulpet med den utrolig sexy morgenkåpen utenpå heller. Får holde meg her og gå ned til Narvesen og kjøpe meg noe godt til TV kosen. Hver gang vi møtes, nydelig program.

 
 
Urinkateteret er fjernet, Kan det bli mer glede på en dag?Nå får jeg to typer betennelsesdempende medisiner morgen og kveld og smertestillende hver 4.time.Smertestillende skal minke etter hvert som betennelsen går tilbake og da reiser jeg hjem. Men først skal jeg ta en MR av bekken og en MR og litt mer som jeg ikke vet enda.


God dose beroligende før jeg kjøres inn her.........



16 kommentarer:

  1. Så utrolig bra annlaug:D godt å lese at ting blir bedre! masse god bedring videre og sende mange varme tanker og klemmer:) hilsen kristine:)

    SvarSlett
  2. wooohoo! dette var gode nyheter!

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig gode men det skjedde en liten endring i går kveld som jeg håper ikke vil ha særlig betydning.
      Fikk ikke snakket med legen om det i dag for det er en helgelege of i går var han superstressa Han brøøøølte til meg Hva er det du vil? Vi stoler ikke på pasientene osv osv Hun gamle ved siden av fikk samme behandlig men hun tok igjen Jeg gråt og skalv resten av dagen Er så svak nå at jeg tåler ikke noe Normalt hadde jeg flirt av hele gubben. I dag kom Erik hit kl 10 en søndag Forstod jo godt hvorfor;) Vi valgte å ikke snakke med han men i dag hadde han vært helt fin.Men jeg var så redd han at jeg turde ikke selv om Erik var der. Så da venter jeg til min venn dr Thorsen er tilbake i morgen og snakker med ham om den lille endringen. Nå lengter jeg hjem!!!!

      Slett
  3. Men fortsatt snakker de bare om evt. fremtidige operasjons- og posepåmagenspøkelser og ikke annen behandling?

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå skal graden av MC avgjøres og da vil de evnt oppgradere til Humira hørte jeg mens jeg kledde på meg Men jeg har et tilleggsproblem med min endetarm så begynner å bli ganske overbevist om at stomi er riktig for meg Men jeg ønsker å vente noen år til.
      Nå får jeg prednison og Pentasa. Skal vurderes igjen på legemøtet i morgen og etter MR tynntarm De er forundret over de enorme smertene jeg har

      Slett
  4. Kjekt å høre Annlaug.. :)
    N M...

    SvarSlett
  5. åååå så bra!!!! Ingen fistel er VELDIG GOD NYHET!!!!!!!! :)
    Deilig med alt av slanger som blir borte! Håper antibiotika og smertestillende går hånd-i-hånd og justeres til det beste for deg!!! :)
    Klem Tonje C.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Tonje Akkurat nå får jeg Prednison rektalveske x1 Pentasa granualat x2 og Penpasa supp x1
      Eneste jeg merker av det er økte smerter Men det er kin to døgn og det tar tid flr de begynner å virke

      Slett
  6. Endelig lys i tunnelen(og det er ikke bare toget som kommer).
    Så kjekt at der skjer noen lyspunkter, er gale nok med betennelse og det sier en med erfaring. De sier ikke at det bare sitter i hodet ditt heller og da er det sjanser for at de klarer å få bukt med det med riktig medisinering. God bedring, nå har du mye å se frem til. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Endelig lys i tunellen!!! Jeg lengter sånn hjem og tilbake til livet mitt at jeg gråter bare jeg tenker på det

      Slett
  7. Dette va koseligt å lesa :-)

    Klem fra oss 3 i sandnes

    SvarSlett
  8. Nå ble eg glad vennen. Håper det fortsetter den veien. Klem Alvhild.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Alvhild.Som du ser så gikk det ikke så bra likevel :(

      Slett