torsdag 3. januar 2013

Helgrått

 
Ute er det tett tåke og snøvær. Grått og trist. Inne er det enda gråere og enda tristere. En helgrå dag.
Jeg hadde avtalt med min fastlege å kontakte kirurgen som opererte meg de andre gangene. De har ommøblert på sykehusene i Oslo og Akershus så leger og pasienter er flyttet i hytt og pine. Jeg har havnet på Ahus og legen på Ullevål. Det er fritt sykehusvalg så derfor var legen min og jeg enige om å henvise til kirurgen som var ekspert på tilfelle meg. I natt var smertene så store at jeg ikke fikk dempet dem med piller. En lang og grå natt med mye tårer. Mannen er tilbake på jobb og jeg ringte Ullevål så tidlig som det var mulig. Kirurgen jobbet ikke der!!!! Han var flyttet til Radiumhospitalet.
Skuffelsen var så stor at jeg fikk helt panikk. Telefon til min mann og hikstet frem min fortvilelse. Ikke lett for ham å konsentrere seg om arbeid med slike telefonsamtaler.
Har legetime på tirsdag men nå er fistelen åpen og situasjonen mye mer akutt. Ringte derfor fastlegen og ville be henne ringe meg tilbake slik hun pleier. Hun er på ferie!!!! Ny hikstende telefon til min mann. Er det mulig å være så uheldig?
Det er tre leger der så en av de andre skulle kontakte sykehuset og så ringe meg tilbake. I går var det klargjøring så jeg er forberedt til innleggelse Men jeg vil være hjemme til over helgen. I helgene er det ikke aktivitet på sykehuset og alle korridorene er fulle av svineinfluensa. Mitt immunforsvar er på sitt laveste nå så fem timer på akuttmottak med alle hostende rundt meg er ikke noe jeg anbefaler meg selv.
To be continued............

3 kommentarer:


  1. ,, TRIST ,, :((
    N M..

    SvarSlett
  2. Goe trøsteklem fra oss 3 på sandnes :-) <3

    SvarSlett