torsdag 10. januar 2013

Øhjelp tar tid på Ahus

Jeg er som dere vet satt opp til Øhjelp MR men ingenting skjedde i dag heller og ingen beskjed om morgendagen så da blir det ikke noe MR i morgen heller. Men smerter har jeg ikke fordi de passer på å gi meg smertestillende før toppene og kommer De passer så godt på meg og tuller med meg om at jeg likte meg så godt her alt jeg lengtet tilbake. Når jeg hører alle de som er klagendesyke som ikke vil gjøre en innsats selv for å bli påbedringensyke så kan jeg faktisk forstå at de synes jeg er en kjekk pasient. For en tålmodighet!
Selv hadde jeg en diskusjon meg legen i dag som tok så kraftig av at sykepleieren måtte se i gulvet. Hva i all verden er det han tror? At jeg skal brukes som en prøvekanin? Da han kritiserte sin kollega og sa at han kunne dette mye bedre tapte han i mine øyne. Han hadde heller ingen argumenter som jeg kunne godta så den merkelige undesøkelsen han ville foreta ble det ikke noe av. Han forslo også å sprøyte Botox inn i tilfelle det var en fissur der. Botox?????? Jeg har da aldri ytret ønske om en rynkefri tarm.
Det er den samme legen som går legevisitten i morgen også Lurer på hva han forslår da? Håper jeg får sove godt i natt så jeg er klar for en ny diskusjon. Jeg gråt så jeg hikstet etter han var gått. Ny metode for å få pasientene friske?
Har hatt to besøk i dag så dagen har godt fort. Takk til Monica og til Mette for at dere tok dere tid til å komme og snakke med meg Sånne gode samtaler gjør godt og bygger kroppen både fysisk og psykisk. Fikk en skjønn hjerteengel av Monica. Hun sitter og passer på pillene mine.

 

4 kommentarer:


  1. Har aldri hørt om en slik oppførsel av en lege. Går det an.
    Jeg kan godt forstå at du gråt så du hikstet det hadde jeg også gjort. Man skal jo stole på disse legene å tro at de kan sitt fag, men man kan jo lure av og til.. Har lest en del om Ahus der er vist en del rot i systemet der. :( Men vi får håpe at de kan få orden på tarmene dine. God bedring Annlaug. :) Hilsen N M..

    SvarSlett
    Svar
    1. Det står om Ahus hver dag i VG Denne avdelingen jeg ligger på er veldig bra men de har et par leger som virker som de kommer fra overflødighetslageret En dame som jeg hadde sist og nå han Botoxlegen Men i dag og i går var det en fra Stavanger som heter Riis Han var det tak i Det var han som koloskoperte meg i november Kommer Botox legen igjen skal han få lese skrivet jeg har fra Aker og så ber jeg om en annen lege. Da vil han forstå atjeg er pasient som han sa men ikke hvilken som helst pasient!!!!

      Slett
  2. Stå på du, så lære nok den legen at han tulle ikkje me skogstanten vår ;-) sov godt å lad batteriene dine :-) hilsen oss 3 i Sandnes

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for støtten og tilliten Klem fra den gamle syke tanten ;)

      Slett