søndag 20. januar 2013

Søndag på S202

Stille og rolig med lite pasienter og ingen på korridor Men med enda mindre pleiere enn de burde være bør være pga. sykdom, blir det litt liv her likevel. Vi må samarbeide og hjelper til så mye vi orker. Jeg klarte skifte nytt stikklaken i dag og riste puten min. Hun gamle i sengen ved siden stjeler dopapir på fellesdoene ute i gangen Og fyller opp bleie og håndklelageret vårt. Høres ut som vi er på et dårlig sykehus men dette er faktisk morsomt. Og i morgen er det full fart her igjen.


Legen som går helgevisitt var så uhøvlet og tøff i trynet i går at jeg knakk fullstendig sammen i flere timer pga. idioten. Hadde jeg vært frisk vet alle om kjenner meg at jeg hadde fikset han fort. Gamla ed siden satte ham på plass og fikk meg også opp igjen Hun er en herlig dame. I dag kom mannen min på besøk kl. 10 på en søndag morgen. Lurer på om det har en sammenheng med alle de hysteriske gråtetelefonene han fikk i går? Koselig besøk og vi gikk ned til Narvesen og koste oss med god kaffe og flirte og lo. Oppe på avd. igjen sa han klart og tydelig i fra om at den legen ønsket vi IKKE å snakke med da sykepleier spurte. Hun gamle sa han hadde vart mild som et lam i dag. I morgen er dr. Thorsen tilbake. Har fått den nye medisinen i to døgn nå, men merker kun økte smerter.


Svinesteik med surkål og rabarbrapai til dessert har gjort dagen enda finere. Klarer ikke følge med på TV men vet det gikk bra med skilaget og et gisseldramaet er over så bittelitt får jeg med meg. Eller ligger jeg stort sett rett ut i sengen og har fest på rommer med hun gamle ved siden Hun sier så mye rart og er så festlig.

3 kommentarer:

  1. Den legen hørtes ikke kjekk ut, akkurat som du ikke har nok vont. Det hjelper ikke at han står å kjefter akkurat.
    Kjøtt og surkål er ikke det beste for tarmene vis de er betente. Det er så tungt å fordøye. :( Men veldig godt.:)
    Jeg tålte ikke brun saus engang, for det svei i den såre tarmen min. Men nå spiser jeg nesten alt.Og nesten ingen smerte.
    Stå på Annlaug du blir bedre snart :)))
    Crohns sykdom er så forskjellikt fra menneske til menneske. Noen har god effekt av den eller den medisinen.. Når de har funnet den rette medisinen for deg så går alt mye bedre...:)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Glemte å si hvem jeg var N M.. ;)

      Slett
    2. En skikkelig tullball Ingen har lov å snakke til andre folk på det viset og særlig ikke syke svake pasienter
      Det er endetarmen min som er betent så det går fint med bittelitt godt stekt svin eller kylling. Stort sett) Nå er tarmene mine å lammet av av morfinen at det er lite aktivitet

      Slett