torsdag 31. januar 2013

Ting tar tid

Føler jeg sliter meg gjennom time etter time så derfor blir jeg vel ekstra utålmodig. Har kun fått den nye behandlingen i 2 dager og kan ikke vente mirakler som jeg gjør. Men smertene er økende og jeg er ikke sårlig glad for det så klart . Mellom 10:30 og 21 og 23 og 03 har jeg vært helt smertefri Utenom det har det blitt mye ekstra medisinering Det er ikke akkurat paracet jeg tar i tillegg så dette liker jeg ikke Ringte sykehuset i går og legen skulle ringe meg tilbake etter han hadde snakket med Smerteklinikken I går var han nok travelt opptatt for ingen ringte da.

 
I går var det stille på bloggen og i dag starter jeg med klaging I dag er det faktisk synd på meg for utenom økte smerte har sykepleieren min blitt syk i begge ender. Aner ikke hva det er for han har vært hjemme en uke, men mistenker at det er noe jeg har dratt med meg fra sykehuset. Han har omsorgspermisjon i går , i dag og i morgen. Fordi jeg ikke klarer meg selv. Hverken med stell eller medisiner. Håper det går fort over men slike omgangssyker kan fort vare noen dager. Ser det an noen timer så får jeg ringe legen og hjemmetjenesten. Joda, jeg har litt lov å klage i dag..........


Over til noe kjekt. I går hadde jeg en veldig fin dag. Klarte å være oppe og gjøre litt noen halvtimer. Må ha ladepause når batteriet går flatt. Satt oppe og spiste mat til hvert måltid. Mat som mannen min hadde tilberedt så lekkert og så smakfullt  Og selvsagt med lys på bordet og fine kopper, akkurat slik jeg liker det.

Mer kjekt. Vi fikk ny oppvaskmaskin i går. Den er montert på plass og høytidelig innviet med jomfruvask der eierne sto i stolt giv akt da den startet. Vi er litt sprø, men ganske så snille og kjekke.

End mer kjekt, Jeg skrev en lang status på FB i går. Ønsker å fjerne alle de som er på min venneliste og som ikke engang skriver god bedring. To små ord, eller trykker Liker en eneste gang på mine gladmeldinger. Hvorfor vil de være mine venner når de ikke bryr seg? Noen av dem er aldri eller sjelden inne på FB men noen er ofte inne og likevel overser meg. Delete ! Slike venner tapper meg for energi og jeg trenger dem ikke. Men jeg ønsket enda mer å takke alle mine venner, og en ny venn, for den utrolige støtten jeg har fått. Hadde dere bare visst hvor mye det betyr for meg. Jeg klarer ikke sette ord på gleden og styrken det gir meg. Alle tilbakemeldinger jeg får på FB, her på bloggen og på mail. Takk! Det er det eneste ordet som dekker. Håper dere forstår, at dere holder ut med meg videre og at jeg kan gi noe tilbake. Responsen på FB i går var overveldende. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg tok til tårene av varm glede og takknemlighet. Jeg er rik! Og nå skal jeg bli frisk!


14 kommentarer:

  1. Veldig godt skrevet Annlaug. Du skriver så levende .Synes det er veldig kjekt å lese bloggen din. Men nå må du snart bli frisk, hvor mye skal du tåle av smerter.. Masse god bedring til deg og mannen.. N M. :-)

    SvarSlett
  2. Sender gode tanker til deg:-) Hilsen Mette Mus;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tar imot dem med glede, Mette. Tusen takk for omtanken

      Slett
  3. Det er godt å få uttrykke seg, så fortsett med bloggen din.
    Masse god bedring klemmer fra Søster :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det hjelper å få ut ordene for å få litt orden på tankene Her inne i skogen er det ikke så mange å snakke med og med mannen min prøver jeg å snakke minst mulig sykdom Han er min pleier så det er umulig å unngå men utenom medisintid o.l vi snakker om alt mulig annet Han leser bloggen min og om han føler det er noe å ta tak i der så snakker vi om det Jeg kommer fra en pratsom slekt :) og bare må få det ut ellers bobler det over Dette vet du enda bedre enn meg kjære Søster Tenker på dere

      Slett
  4. Håper det snart blir bare godlyder fra deg, men forstår din frustrasjon når ting ikke blir som vi ønsker. Skulle jo vært frisk allerede i fjor hadde du fått det som du ville. Vi må bare innse det sier mannen at det er noe som kalles for reparasjonsalderen, (men der er ikke vi). De kan si det så høyt de vil, men jeg føler at barna er vokst forbi oss, eller ihvertfall i ferd med å ta oss igjen. Nå ser vi snøklokker her og jeg er sikker på at når du våger deg ut en liten tur så finner du mange små vårtegn å glede deg over. Ser fram til å høre at ting går bedre. Vær ikke så utålmodig Annlaug, du har vært syk lenge og må bruke tid på å bli frisk igjen. Husk at Rom ble heller ikke bygget på en dag. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Ble litt ekstra vondt i dag Erik har sovet hele dagen så jeg har krøpet rundt og fått i meg litt mat og tabl Skulle ringt etter hjemmesykepleier men må gå via legen Nå ligger jeg i sengen men skal prøve å flytte meg over til godstolen og se litt TV før jeg tar natt Kveldsdosen er kl 22 og nattdosen kl 04 I dag burde jeg hatt en eller flere sprøyter så har vel angret at jeg ikke tok imot tilbudet om bingorehabilitering Men håper jo at mannen er på plass igjen i morgen Da blir det bedre I går var jeg litt for aktiv og det lider jeg for i dag med økte smerter Har økt dosen av den ene hovedmedisinen nå i ettermiddag Foreløpig kjennes det bra Men kanskje jeg flyr lavt rundt her resten av kvelden :) De er sterke Men helt riktig Rom ble ikke bygget på en dag ......

      Slett
  5. Du må ikke være så flink til å trekke veksler på deg selv. Ser den jeg og nå når Erik er dårlig. Håper med deg at han er bedre i morgen slik at han kan være der litt mer for deg. Dere bor slik til med få naboer at du får hyle ut litt frustrasjon innimellom. Du blir ikke bedre av det, men bare det å få gitt litt uttrykk for innestengt frustrasjon hjelper på humøret og det er en hjelp det og. Håper du får en rolig natt uten for mye smerter slik at du våkner litt opplagt til en forhåpentlig oppegående mann. Når det begynner å snu så kan det gå fort til du er mye bedre, og da er ikke du sen om å planlegge en skikkelig rekonvalesenttur til ditt greske paradis. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyler og skriker og bokser Erik i brystet Er så sint for at jeg er syk Og har vært så redd da de lette etter svulster , så alene på sykehuset og så lei Har mye som må ut men jeg lar det komme Og turen til Hellas i juni er allerede planlagt:) Tusen takk for omtanken og gode råd Else Du vet hva hvordan dette er

      Slett
  6. Kjære Annlaug! Jeg blir veldig rørt av å lese det du skriver. Syntes virkelig synd på deg. Håper det snart går din vei nå så du kan nyte livet. Det fortjener du virkelig. Klem fra Kjersti

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Kjersti. Jeg har det virkelig tøft nå men ser også gleden med de fleste ting Skal bli frisk!!! Hellas venter i juni. Klem fra meg

      Slett
  7. God morgen, du jenta i skogen :-) Jeg føler med deg og sender deg varme tanker i bøtter&spann! Vi får ta godt vare på hverdagslykken: det tente stearinlyset, det kokte egget, nyklipte tånegler (glad da jeg klarte det, gitt hehe)turen ut på trappa for å se på månen, jeg nevner i fleng! Og ikke minst? Skiathos i juni O'Lykke :-)

    Bry deg ikke om FB "venner" som ikke engasjerer seg, jeg legger mye i FB, du legger mye i FB, andre bare skummer over og Liker det de måtte like. Sjøl har jeg sletta mange "venner", de var listefyll for meg som sikkert jeg var for de, jeg liker å ha få på lista mi og full oversikt. Hihi Jeg er da kontrollfrik til siste punktum!

    Krya på, søta, kommer ikke våren i dag, dukker den opp før vi får sagt Kake, noe må vi jo henge oss fast i :-)

    Klem fra mæ

    SvarSlett
    Svar
    1. Og klem til deg Du setter ord på samme hverdagsgleden som jeg søker De små gledene , de små øyeblikkene og de små seierne Åpner vi øyene er det mange av dem rundt oss Hver eneste dag og det er det som gjør livet så fint Tross alle smertene.
      Våren kommer Og Skiathos venter :)))

      Slett