torsdag 24. januar 2013

Fra dårlig til....

Enda dårligere blir vel fortsettelsen på den overskriften. Jeg er så trett. Så lei. Så redd.
Betennelsen blir ikke bedre og smertene stabilt uutholdelige. Nå putter de i meg alt mulig graps av smertestillende for en elle annen har fått for seg at den jeg fikk er vanedannende Den blandingen jeg får nå er så forferdelig at jeg tør ikke skrive det her Smerteklinikken er kontaktet, men de tar ikke inneliggende pasienter!!!! Har skrevet en avhandling til dagens legevisitt. Nok er nok!
Har en betennelse i endetarmen som blir behandlet to ganger daglig nå pluss 5 uker i desember. Etter 14 dager fant legen ut at biopsi var best å ta. Veldig lurt men hvorfor etter 14 dager??? Nå går alt i rasende fart Tømte hele kroppen i går. På wc som det skal og resten i spyposen Det tømme middelet smaker noe ufattelig forferdelig. I dag, for det er dag selv om kl bare er 05;00), skal jeg ta full koloskopi med utvidet biopsitaking og ekstra nøye undersøkelser, Få heldigvis maks av beroligende og smertestillende for e tør ikke legge meg narkose i frykt for å stikke hull på tarmen. Smertene mine gjør at jeg bør ha narkose får holde ut.
Biopsien viste at betennelsen skyldes ischemi. Det betyr at tarmen ikke før nok blodtilførsel og har blitt svært betent. Nå svever så mange ord og teorier rundt meg at jeg ikke vet frem og bak lenger: Nerver i tarm. blodtilførsel , blokkere nerver, skade fra forrige operasjon, arrvev, alvorligere inflammasjon lenger opp i tarmen, nu utlagt tarm, kutte et stykke av tarmen. operasjonsskadet tarm kan ikke nervestimuleres, inkontinens, CT, MR scopi, bla,bla,bla Ord som skremmer mens jeg vil ha konkrete svar. 
Men nå går plutselig alt fort og doktoren sa jeg er en nøtt.







10 kommentarer:

  1. Går det virkelig ann??? Er du en forsøkskanin for de der inne ? Det burde være mulig med så mange leger å finne en måte, stille skikkelig diagnose og få orden på dette nå. Godt at du er så tapper, men du burde ha vært ferdig behandlet så lang tid som dette tar. Stå på Annlaug og god bedring. De finner nok ut av den en dag, forhåpenligvis i nærmeste fremtid. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Else:) Hadde en kraftig samtale med legen min nå så håper virkelig det skjer noe fort

      Slett
  2. sitter bare å rister på hodet her, for jeg vet sannelig ikke hva jeg skal si...! jeg fatter ikke at du holder ut! du er så sterk, så svak, så god, så ærlig. Blir helt maktesløs og kan ikke annet enn å støtte med ord som blir så "flate" i forhold til det du går gjennom. jeg synes oppriktig synd på deg og får vondt av å lese om det du går gjennom. stor klem fra Henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk kjære deg:)) Det varmer

      Slett
  3. Jeg sier om igjen....det finnes andre sykehus! For eks Rikshospitalet.....hvorfor sender de deg ikke dit? Virker jo ikke som de klarer dette på Ahus. Kan jo ikke la deg ligge å pines slik!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. De legene spm har undersøkt meg de siste dagene er dyktige Finner de ikke ut av gåten blir jeg sendt til et høyere opp i systemet sykehus og det blir Riksen Men har tro på dem her om selve sykdommen og evt operasjon Men ang smerter blir vi ikke enige....

      Slett


  4. Har ingen ord, jeg kan rett å slet ikke begripe at de ikke kan finer noen medisin som virker.. :(((
    Hilsen N M.

    SvarSlett
    Svar
    1. De vet ikke hva som lager betennelsen Tarmen får for lite blod g derfor blir den betent Så de må koble bort noen nerver og små vener Men nå er de usikre på diagnosen MC

      Slett
  5. Dear Nut - if you are a nut you are the nicest nut I have ever seen or spoken? to. Every time I read your log after my working week I hope that things are getting better for you ...so surely this now must happen. I am so sorry to hear how bad things have been for you and I am not suprised about your melt down. John has one when he gets a sore throat so there would be no hope for him if he was going through what you are. As always I send you my biggest warmest hugs and I wish I could come and visit you and take some of your pain away. Lots and lots and lots of love
    Lou xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx00000000(hugs)0000000xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    SvarSlett
    Svar
    1. Serious nut case me :))) But I am also very strong and able to enjoy little Things. A lovely doctor smiled to me, I can soon eat, Erik is coming to see me tonight and more. Maybe tomorrow Monica and Morten ( Erik's daughter and her man) will come and pick me up and take me for a small drive I can get dressed up in the lovely wooldress Erik got me for Xmas My New coat and feel like a person again, Almost 3 weeks now and 2 before xmas. It is a looong looong time. Thanks for warm hugs and good and kind thoughts XXXXXXX

      Slett