mandag 25. februar 2013

Å for ein strålande morgon

Sovet som en stein og våknet til tomt hus. Mannen har hjemmevakt døgnet rundt i en uke og da må han også være på jobben hver dag. Dette blir en lang uke, men det er mandag og uken ligger foran meg med ubrukte dager. Ute er det blå himmel og de melder plussgrader hver dag så en tur med hagevandring står på planen hver dag. Kaffe på benken er vel ikke det beste med UVI så den får jeg ta ved kjøkkenbordet mens jeg ser ut på den vakre utsikten og på alle fuglene i full aktivitet på brettet.



 
Det eneste som ikke står på planen er smerter. Jeg måtte ta to ekstra piller i går og planla og ringe fastlegen i dag for å sjekke urin og CRP. Men nå til frokost var jeg plutselig mye bedre. Kanskje jeg har tatt knekken på urinveisinfeksjonen? Får vurdere det utover dagen. Men uansett er jeg sikker på at det er der de økte smertene kom fra og ikke tarmbetennelsen. Enda noe mer å glede seg over på en strålende mandag. Siste betennelsesdempende pille tas i dag. Mer glede.



Frokosten har jeg kost meg med på senga i dag også. Her ligger jeg enda og for litt siden hoppet et ekorn oppover fjellsiden utenfor vinduet. Det har nok vært og spist frokost på fuglebrettet mitt. Trenger ikke bevege meg langt for å oppleve noe fint her i skogen. Og det er bra for denne uken kommer jeg meg ingen sted siden det er 3 km til buss og jeg er lovlydig sjåfør. Men det er en strålende morgen og det blir en strålende dag.





-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Behandlingsplan med nedtelling:

  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • MR tynntarm m/kontrast. Ferdig  
  • Betennelsesdempende x 2   Ferdig
  • Kortisonbehandling kveld  Ferdig!!!
  • Smertestillende mot nervesmerter x 3  Ferdig   
  • Betennelsesdempende x 1 Ferdig  
  • 18 dager igjen av antibiotika supp. x 1
  • 2 sterke smertestillende x 4 (første dose kl 04:30)
  • 1 g Paracet x 2 Halvert  
  • Muskelavspennende x 1 + varmeflaske Halvert
  • 2 ulike ekstra med. ved store smerter 
  • Kvalmestillende x 1  ved behov
  • Urinveisforebyggende x1 
  • Melkesyrebakterier x 1
  • Lactulose x1
  • ? dager igjen til ny undersøkelse ( dato?)

6 kommentarer:


  1. Det høres ut som ting går fremover med deg. Får håpe at smertene og betennelsen har slippet taket for denne gang, håper det blir leeeenge til neste gang den bryter ut igjen..
    Kos deg med alle dyrene i hakkebakke skogen. ;) Hilsen N M ..

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:)) Det er den eneste!!! fordelen med å være så syk at man setter så enormt pris på hvert lille fremskritt. Nå har jeg vasket opp ( liker å vaske opp jeg) og tørket kjøkkenbenker Da var kreftene slutt Så nå ligger jeg til lading og så skal jeg ut og rusle i hagen når sola har kommet skikkelig over tretoppene Ha en fin dag i finværet du også :)

      Slett
  2. Her har det og vært nydelig i dag, rene vårstemningen. Godt at ting gåt rett vei. Kos deg, men ta det nå for all del rolig og ikke gå ut og frys. Slik betennelse kan fort blusse opp igjen om du fryser litt. Ha en fin kveld. Else.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kledde på meg lag på lag med ull og satte meg ikke ned noen sted Er ikke vant med uvi men vet mye om hva og hvordan I morges klargjorde jeg en prøve slik at jeg var klar til å reise til legen Men så var svien over! Og ikke kommet tilbake i dag Heller ikke smertene nederst i bekken og korsrygg er der i dag så har nok tatt knekken på den
      Var herlig med litt frisk luft Fikk vondt i øyene av det sterke lyset så i morgen blir det solbriller på og samme løypa da også Små steg fremover og fremover En fin kveld til deg også :)

      Slett
  3. Høres veldig bra ut Annlaug! Gleder meg på dine vegne. .... Har vært nydelig vær på Steinberg også. Men foreløbig har det ikke blitt tur. Har vært til akupunktur og etterpå på shopping med to barnebarn. ... vi avsluttet med lunsj hos Jordbærpikene... koselig. Forresten så tror jeg akupunktur har hjulpet på mitt problem med urinveisinfeksjon. Ha det fint resten av dagen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Brit. Jeg har hatt en veldig fin dag i dag og gleder meg allerede til i morgen :) Så koselig å være på handletur med barnebarn og så kaffekos i tillegg Du har nok hatt en fin dag Jeg leter etter akupunktør jeg også Har funnet soneterapeut men vi ha begge behandlingene. En fin kveld til dere :)

      Slett