mandag 4. februar 2013

Mandag fineste dag i uken

Mandag har alltid vært min favoritt dag. Foran meg ligger en ny og helt ubrukt uke. Slik var det da jeg jobbet og slik ble det da hverdagen min falt på plass igjen uten jobb. Men i dag føles det ikke slik. Nå ser jeg for meg en ny uke med smerter, tårer og piller. Dette må jeg snu for slik tanker passer ikke inn i mitt hode. Rist løs og pust rolig og begynn på ny, tullejente.
Snakket med meg selv har jeg gjort lenge men nå har jeg jammen begynt å skrive til meg selv også. Må jo le litt. Hvor skal dette ende? Kan bli spennende, følg med, følg med.

 
 
Dagens medisinske rapport er at natten gikk fint med litt mer normale drømmer. Litt ekkelt å sovne for jeg føler at jeg faller, langt og fort og hopper til i sengen. Tar en kraftig dose piller ved leggetid så vet at det er dem som tuller med hjernen min. Drømmene har vært mørke og energitømmende den siste uken så derfor var det fint at de i natt vær litt lysere og litt lettere. Våknet til tissepause kl.04 og kjente en litt murrende smerte men sovnet igjen og våknet av at mobilen spilte harpemusikk for å minne meg om morgendose kl. 07:00. En hel natt uten ekstra medisin! Ingen ekstra medisin i morges heller selv om det tok to timer før smertene slapp taket. Har vært oppe og spist frokost og 6 morgenmedisiner som mannen hadde tilrettelagt og så rett i seng igjen. Det er en bivirkningene til den ene pillen at jeg blir slapp og noe søvnig. Men altså, ikke ekstra medisiner siden i går kveld kl 20. Første gang på ukevis. Utrolig bra!
Hvordan dagen skal brukes vet jeg ikke enda. Først er det morgenstell og det tar jo sin tid. Så får vi se hva vi finner på Ute snør det tett og inne er det fyr i ovnen og akkurat nå har jeg ikke smerter. Det ble en fin mandag likevel.


4 kommentarer:

  1. Så bra at du har sluppet ekstra medesiner i natt :) De drømmene er syke, glad jeg slipper de nå etter sykehus oppholdet. Ikke godt å våkne opp av at man skjelver for at man har hatt ekle drømmer. Ønsker deg en flott dag i snøværet. Stor klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Det høres ut som du er på bedring i rekordfart Hilde. Husk det tar noen uker før det er helt grodd så ta livet med ro under pleddet enda en god stund Når skal du tilbake til kontroll? Neste uke? Jeg skal den 15.februar:))( fin dato har jeg sett)

      Slett
  2. Skal dit 11 feb jeg. kjenner jeg blir sliten hvis jeg annstrenger meg mye. I går var det stortsett slappe av dag. ja det er en flott dato :) håper du får en flott dag i dag også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du skal ikke anstrenge deg!!! Selv om du føler deg sterkere nå så er du fremdeles pasient. Tenker på deg.....

      Slett