torsdag 28. februar 2013

En merkedag, kanskje.....

Dagen blir en merkedag for jeg skal prøve å trappe ned på de forferdelig sterke smertestillende pillene. Jeg tar to stk fire ganger daglig og i dag skal jeg ta bort en av dem. Er det for tidlig vil jeg kjenne det ganske fort, men håper og tror at jeg er klar for å trappe ned nå. Jeg har tatt disse pillene i over 3 mnd. så blir en tøff tid å trappe ned Jeg har store smerter om kvelden fremdeles, så kan ikke slutte helt, men hver pille teller.




Det ble ingen spasertur i hagen i går så håper solen kommer frem og lokker meg ut i dag. Muskelen er så svake at det dirrer i lårene når jeg er på toppen av bakken ved garasjen. Jeg får begynne å trene meg opp med litt husarbeid. To fluer i ett smekk. Har vært helt og delvis sengeliggende forferdelig lenge og har så mye å ta igjen. Et skritt om gangen og jeg når sakte målet. Våren og hagearbeid nærmer seg så her må det bygges krefter. Heia meg !!!

PS. Det går veldig bra!!!!! Svetten siler men ikke andre problem. Men har fått urinveisinfeksjon med svie og smerter som bare øker. Venter på at fastlegen skal ringe meg.

PS.PS Legen ringte og jeg får antibiotikakur Begynner med vanlig kur og går over til den sterkeste i morgen om denne ikke viker Så da blir det kjøretur til apoteket nå.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Behandlingsplan med nedtelling:
  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • MR tynntarm m/kontrast. Ferdig  
  • Betennelsesdempende x 2   Ferdig
  • Kortisonbehandling kveld  Ferdig!!!
  • Smertestillende mot nervesmerter x 3  Ferdig   
  • Betennelsesdempende x 1 Ferdig  
  • Muskelavspennende x 1 + varmeflaske  Ferdig
  • Kvalmestillende x 1  Ferdig
  • 1 g Paracet x 4  Ferdig
  • 5 dager igjen til ny undersøkelse Ahus
  • 15 dager igjen av antibiotika supp. x 1
  • 2 sterke smertestillende x 4  (minus 1?)
  • 3 ulike smertestillende ved store smerter   
  • Urinveisforebyggende x1 
  • Melkesyrebakterier x 1
  • Lactulose x 2


10 kommentarer:

  1. heie på * heie på * ! :D

    SvarSlett
  2. Dette klare du vennen, men ikke pinne deg for mye. Det er ingen som takke deg. Beundre tiltakslysten din!Klem Alv

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk kjære deg:) Vet at du har erfaring og vet hva smerte er

      Slett
  3. Stå på, men husk å ta mange pauser..
    Det er tøft å trappe ned tablettene, men det går.. Lykke til Annlaug.. :)
    Hilsen N M..

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:)) Sist gang gikk jeg på enda sterke medisiner og da bråsluttet jeg etter 8 uker Det gjør jeg aldri mer så nå skal jeg bruke tid.
      Så TV programmet om LDN Fantastisk at det fungerer så bra men jeg er ikke i den gruppen enda så jeg kommer ikke til å spør legen om resept Ikke enda...

      Slett
    2. Jeg er veldig skeptisg til sånne vidunder medisiner, har prøvet for mye av alternativ medisiner. :/
      Så jeg venter og ser fremover.. :))

      Slett
  4. Jeg fikk ikke det jeg skulle i går og ny bomtur i dag, men maken til service der jeg var. nå er jeg lovet at leverandør skal levere på tirsdag, men for at jeg skal slippe en til bomtur så skal de ringe når varen er på plassen. Leit å høre at du har fått urinveisinfeksjon, gode medisiner tar raskt knekken på det forhåpentligvis, du har nok medisiner så jeg ønsker deg lykke til i nedtrappingen. Det er tøft å senke dosene på smertestillende medisiner etter så lang tids bruk. Kroppen vil fremdeles ha de og skaper seg når ikke "normalt" inntak kommer. I dag har jeg i tillegg trent foran tv. Hoppet i stolen og jaget de fram på ski. Feiret dagen med biff og fløtegratinerte poteter. Veldig greit med egen sjåfør når du vil ut for som du sier så får du sett så mye mer enn om du kjører selv. Ta det rolig med opptreningen, det er lettere å dra slangen på støvsugeren etter seg enn å skyve den forover. Husk på de tre t-ene, ting tar tid, og legg dagene opp etter det. Små skritt fram er stor fremgang det og selv om det etter dine ønsker går seint. Ha en fin kveld og ikke minst en ny god natt. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Leste denne igjen nå og ler i dag og:) Ser deg for meg når hopper opp og ned i stolen.
      Ting tar tid TTT Begynner å få det inn i hodet nå Det gjør det også med svar på kommentarer og hilsener her Jeg leser alle og tar alt til meg De varmer Men noen ganger orker jeg ikke svare med en gang TTT :)

      Slett
    2. PS Håper du får det du venter på i dag :)))

      Slett