torsdag 14. februar 2013

Valentinesdag og abstinenser

Ingen tradisjoner til feiring av Valentine her. Vi hadde en liten lysfest i mørke hagen i går i stedet Mye mer romantisk og så lekkert. Lysene tennes igjen i kveld og hver kveld helt til mildværet kommer over helgen. Inne tenner jeg så mange levende ly om kvelden at vi må slutte å legge på mer ved Så vi har egentlig en lysfest hver kveld i denne mørke årstiden. Gleder meg over hvert lys.




I går skulle jeg lete etter noe jeg har skrevet tidligere i bloggen å ble så fasinert av å lese alt jeg det vonde jeg har vært gjennom, fra jeg startet denne klagemuren i juli 2009!! At jeg har orket så mye smerte!!!!  Klikk og se dette bildet Vekker mange vonde minner og men samtidig en glede over at jeg ikke har det slik nå.
Heldigvis var det en lang pause i denne bloggen som jeg kaller Klagemuren min. Den lange pausen var fordi jeg ikke hadde noe å klage for og det er håpet at jeg snart kan ta en lang pause igjen. Jeg er helt klar over at det kun blir en pause og ikke tar slutt Men sist pause varte i over 2 år. Så her er det store håp ute og flyr.




Mannen er på jobb i dag og, men alt står klart på brettet og kaffetrakteren klar. I går hadde jeg på ny abstinenser fordi jeg sluttet med enda en pille. Den sterke pillen er for store nervesmerter men det har tydeligvis ikke jeg da den kun gjør meg søvnig og ikke egentlig fjerner smerter. Orker ikke sove hele dagen og i tillegg ta ekstramedisin for smerten så derfor trapper jeg den ned og sliter meg gjennom enorm kaldsvette, hodepine, nedstemthet og kvalme. Den siste av dem skal jeg fjerne etter tre nye dager om jeg har sluttet kaldsvette. Så da blir det nye abstinenser på mandag men pause i helgen.
Denne pillen, Lyrica, har jeg kun tatt 225mg i vel to uker så hadde ikke ventet så sterke abstinenser. Vet det blir mye vanskeligere når jeg skal slutte med den andre som jeg tatt maks dose på 600mg siden november. Pluss alle de andre tre sterke jeg tar i tillegg. Men nå gruer jeg meg til noe som ikke skal gjøres i dag og det er helt unødvendig. Slutt!

I dag er jeg glad jeg er ferdig med 2 stk. sterke piller, at jeg absolutt er på bedringens vei og at det snart er helg. I morgen skal jeg til Ahus igjen. Må være klar 05:45 så dagen i dag må brukes til å planlegge store oppgaver. Som å vaske og føne håret, styrke blusen, pakke dagbag med piller, vann og utstyr. Bagateller for den friske meg, men kjempeoppgaver for meg nå.









----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Behandlingsplan med nedtelling:

  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • 1 dag igjen til MR tynntarm med kontrast  
  • 2 dager igjen av en bet.demp.x2  Halvert dose
  • 2 dager igjen av kortisonbehandling kveld!!!!
  • 9 dager igjen av betennelsesdempende x 1
  • ca. 14 dager igjen til ny undersøkelse ( dato?)
  • 30 dager igjen av antibiotika x 1 ( 31 dager til rødvin)
  • 7 faste smertestillende x 5 Men redusert med 2 stk pr dag!!!! 
  • 3 tilleggsmedisin ved smerter (daglig))
  •  Kvalmestillende ved behov (daglig)
  • Nedlegging av Klagemuren (bloggen) så fort jeg er på beina igjen, så hold ut.



4 kommentarer:


  1. Stå på Annlaug det går over men er ikke kjekt når det står på som verst med alle abstinenser.Godt at du føler deg bedre for hver dag som går. Ting tar tid :) Masse god bedring.:)
    Hilsen N M..

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)) Bedre i dag, bare litt trett, så det skal gå fint å kvitte seg med den siste Lyrica også. Men Tramadol blir vanskeligere Håper å begynne på dem om et par uker. Skal snakke med legen først. Nå trenger jeg dem pluss ekstra for smertene Tar Paralgin Forte, Oxynorm og Vival Så det er ikke småtterier Men de er heldigvis sjeldnere og sjednere Så ikke tvil om at smertene er minkende

      Slett
  2. Heia, heia, du er snart i mål med denne farten. Abstinenser er til for å overvinnes og det klarer sterke deg som blir ett lite steg bedre for hver dag. Jeg fikk gledelige nyheter i dag, yngste mann har gått hen og forlovet seg med en kjempesøt jente som er veldig velkommen i familien. Fortsatt god bedring, vi er nå kommet hjem. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Snart i mål med den ene som ikke fungerer De tok feil og jeg fikk rett Det er ikke nervesmertene som er størst :) Så den pillen driver jeg og avvikler i stedet for å doble dem. Litt abstinenser for den siste av dem på søndag så er den over men har måttet øke litt på de tre evt. medisinene så skal skynde på for lege kontroll evt gå til fastlegen neste uke. Gratulerer med nytt familiemedlem!!! Det var en koselig nyhet Og godt dere er trygt hjemme igjen Nattinatt Nå er jeg klar for A(merika)hus reise ....

      Slett