søndag 24. februar 2013

Søndag og vinterglede















 
Bildene er tatt en søndag med for noen år siden Mannen elsker skikkelig vinter med mye snø, snømåking, skiturer, trugeturer og snøkonelaging  Han ler av meg som truer med å snøvaske ham for her øst heter det visstnok dynking. Jeg er ikke like glad i vitner som ham. Men  påskestemningstur med bål og pølser på spidd liker jeg.
Vinteren 2010 var jeg nyoperert for 4.gang og kunne ikke gå mange skrittene. Da laget han nettopp en slik tur til meg. 50 meter fra garasjen inn i skogen hadde han gravd ut en sofa kledd med myk granbar og laget et stort bål. Et par turgåere gikk forbi og lurte nok på hva vi drev på med. Fineste påskestemningsturen jeg har hatt.




I dag blir det ikke tur i skogen Jeg strever med denne urinveisinfeksjonen så får holde meg varm.
Men snart skal jeg dusje og kle meg for vi skal i selskap til svigermor som fyller 86 år i dag. Det blir stille og rolig med kun noen få gjester og jeg blir bare så lenge jeg orker. Men en slik dag må markeres både fordi det er en høy alder og fordi vi er glad i henne, Gratulerer med dagen kjære svigermor.





-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Behandlingsplan med nedtelling:
  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • MR tynntarm m/kontrast. Ferdig  
  • Betennelsesdempende x 2   Ferdig
  • Kortisonbehandling kveld  Ferdig!!!
  • Smertestillende mot nervesmerter x 3  Ferdig   
  • 1 dag igjen av betennelsesdempende x 1
  • ? dager igjen til ny undersøkelse ( dato?)
  • 19 dager igjen av antibiotika x 1 (21 dager til rødvin)
  • 2 sterke smertestillende x 4 (første dose kl 04:30)
  • 1 g Paracet x 2 Halvert  
  • Muskelavspennende x 1 + varmeflaske Halvert
  • 2 ulike ekstra med. ved store smerter 
  • Kvalmestillende x 1  ved behov
  • Urinveisforebyggende x1 
  • Melkesyrebakterier x 1
  • Lactulose x1 Halvert

2 kommentarer:

  1. Ha en fin søndag uten for mye styr. Tur i snøen kan tas til neste år, med bålbrenning og alt tilbehør. Da har du enda mer å glede deg til. Turer til Hellas og mange turer rundt i den herlige naturen som finnes rundt der dere bor. Kos deg hos svigers og ha en fin søndag alle sammen. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:)) En fin søndag til deg også.

      Slett