lørdag 9. februar 2013

Lørdag og sol i hodet



Det er sol ute også men jeg har sol i hodet. Det betyr at jeg har det bra og tenker glade tanker. Sov veldig godt og uten smerter i natt. Mannen hjemme og våknet til svak lyd av radioen og knitring fra vedovnen. Mens jeg hadde tissepause stablet han opp putene i sengen og satt klar nylaget kaffe og fersk VG. Lørdagslykke! Da gjør det ikke så mye om jeg er syk for dette blir en fin dag uanset
I går var det en stygg ulykke to hus fra der min yngste sønn og samboeren bor. Denne ulykken gikk bra men kunne endt opp i tragedie og mange rare tanker har gått gjennom hodet mitt Vi vet alle lite om morgendagen så jeg nyter hver dag. Med og uten smerter kjenner jeg livsgleden som sterkest og nyter intenst det som gleder og gir meg ro i hjertet.
 
 
 
 
Medisineringen går ikke helt bra. Måtte ta avslappende mot krampe både i går kveld og i morges. Krampene er i seg selv vonde på en sær tarm men med øker de andre smertene så viktig å få dem bort. Føler meg mye bedre nå, men så lenge jeg ikke får trappet ned på de sterke smertestillende jeg tar fem ganger daglig så er det jo ikke så veldig bra likevel. Men snart et par nye runder med kontroller på sykehuset så får jeg vurdere saken. Men kan ikke ta inn alt på en gang I dag er det lørdag, sol ute og mannen hjemme!!!! 
 

Takk Mette μου.......
  
 

Behandlingsplan med nedtelling:


  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • 4 dager igjen av en betennelsesdempende x 2
  • 5 dager igjen til MR tynntarm med kontrast
  • 8 dager igjen av kortisonbehandling kveld
  • 14 dager igjen av betennelsesdempende x 1
  • ca. 19 dager igjen til ny undersøkelse ( dato?)
  • 36 dager igjen av antibiotika x 1
  • 3 faste smertestillende x 5
  • 3 tilleggsmedisin ved smerter
  • Kvalmestillende ved behov

4 kommentarer:

  1. nemlig..!!!! :) det er jo tross alt lørdag!! :) åh, for en deilig innstilling du har, den er smittsom :) stor klem fre henriette

    SvarSlett
  2. Vi har og tatt oss ut og nydt lørdagen. Kos dere og håper det blir kremboller og kos på deg og i morgen. Kjekt at du har bedre dager. Stor klem, Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Kremboller hopper jeg over De er ikke helt venn med min tynntarm Men vi skal til svigers på kaffe så mannen får litt kake helt sikkert Jeg har med egen kaffemat Helt ok Men skal blir kjekt å skifte stue. God bollemorssøndag til dere :)

      Slett