søndag 3. februar 2013

Søndag og hjemme

Sist søndag var jeg ikke hjemme. I tillegg hadde jeg er stort forbruk av de merkelige spyposene de har på Ahus. Ingen fortalte noe, selv ikke da jeg frøs så jeg hakket tenner mellom hver posetømming og dobesøk. Jeg fikk flere doser kvalmestillende intravenøst som hjalp etter hvert Husker jeg sovnet fra lys og sovepiller og alt. Nå vet vi jo at jeg var angrepet av Noroviruset og at jeg tok det hjem til min mann.
I dag er det ny søndag og jeg er hjemme uten de rare posene og med en frisk mann. Vi har akkurat hatt en koselig frokost ved kjøkkenbordet. Ny duk, masse levende lys og ferske rundstykker. Egg holder jeg med unna en stund selv om det liksom hører med til slike søndagsfrokoster.


Medisineringen jeg prøvde å få et system på, fungerte dårlig Det ble tilleggsmedisiner morgen middag og kveld så bildet beskriver litt om hvordan hodet mitt føltes i går. Jeg våknet 06:10 med rivende, kvernende, knusende, såre smerter. Inn med to ulike piller og frem med tårene. Gråt stille under dynen både fordi det jeg hadde så vondt og fordi situasjonen er så forferdelig fortvilet. Mannen hørte meg likevel og jeg fikk satt ord på hva jeg tenkte. Det hjelper mye bedre enn de våte tårene. Nå er medisinskjemaet oppdatert og nye alarmer lagt inn på min iPhone. Alarmen har harpelyd. Syntes det var passende i en slik alvorstund som det er å svelge så sterke medisiner.

Islykter, Så moro! Har fått mannen min til å lage fem islykter og de ble som lekreste krystall. I kveld skal vi tenne lys i dem og jeg gleder meg allerede. Vårblomster inne og islykter ute en herlig kombinasjon for en dame som meg. Resten av dagen skal jeg bare slappe av og holde meg i ro så mye jeg orker Akkurat nå ligger jeg i sengen og hviler frokost mens jeg skriver i bloggen. Etterpå er det morgenstell med delvis hjelp, bodylotion, ansiktskrem, øyekrem, hårstell, neglestell, fotkrem, strømpebukse og kjole, smykke og ringer. Puh, blir trett bare med tanken på mitt litt sære morgenritual Men tror det er viktig for psyken å stelle og pynte seg litt. Samtidig som jeg lager tydelig skille mellom dag og natt. Med hjelp av min skjønne mann klarer jeg dette hver dag. Og når jeg er helt ferdig snur jeg om på min gledeskalender og en ny dag er begynt.






10 kommentarer:

  1. Det høres ut som en god plan dette morgenstellet ditt, viktig å prøve å stæsje seg litt selv om du trenger å hvile litt ekstra etterpå :-) Nå skal jeg hoppe (!) i dusjen, deretter blir det en kjøretur til Oslo, godt med ny input. Kose deg masse i huset i skogen. Søndagsklem fra mæ

    SvarSlett
    Svar
    1. Vink når dere kjører forbi veiskiltet som det står Siggerud på hvis dere kjører E6 :) Snart møtes vi til kaffe! Men ikke helt enda:) Viktig med nye impulser Jeg håper på en liten tur ut i morgen eller tirsdag I dag må jeg lade batteriet etter gårsdagen. Uvant å ha så lite krefter men velger o ikke tenke på dem og heller nyte øyeblikket akkurat her og nå. Akkurat nå har jeg ikke smerter og skal også hoppe! i dusjen Med støtte. God søndag til dere Klem fra meg

      Slett
  2. Hi Anna glad Erik is back on the mend ater that nasty buglet. All your floweres look beautiful - I agree with you thas spring is the best season and the start of lovely times ahead in the garden. after such a long winter it will be lovely to see things shooting out once more.
    For some reason I have a server error when I try to get into Facebook - do you? I have never known it to be unavailable before? Enjoy your peaceful sunday. We are having a bit of a lazy day today - apart from packing our case as we go to Lanzarote on thursday for a week of warmth. I will be thinking of you and sending you warm hugs from there!
    Lots of love as always Lou xxxx

    SvarSlett
    Svar
    1. I am really!!!!! glad Erik is back in his nursingjob. I need him there. No problems with FB here. Try to restart your computer.
      Lanzarote.......what a dream. Before xmas we talked about going away for a week next winter so the dream is closer now. Enjoy every second and send som sun over to me. Life is not too ok at the moment :( But March 19th I can drink redwine again and by then all pills should be gone. I get rid of one pill on Wednesday so I just have to hang in there. The pills make me feel like I have been drinking half a bottle of red so.....:)
      Love and hugs to you two xxxxxxxxxxxx

      Slett
  3. Nyt dagen så godt som du kan. Nydelige planter, bare vent til alt står i blomst. Islykter hørtes bra ut. så på frokost-tv at de ble laget bla i ballonger. flotte og meget spesielle de med blomster. Ha en fin søndag.Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi glemte å kjøpe ballonger i går da vi handlet Stod på lista men skulle skynde oss så veldig :) Så vi har laget i bøtter Kjempelett og så fine Men enda enklere i ballong og da blir de som boller Det er meldt minus 13 ca hele neste uke så kan bli mange fine lykter Hjelper å finne positivt der det er mulig En fin søndag til deg også Else

      Slett
  4. Godt du finner noen små gleder som kan bli store i all elendigheten. Og du er heldig som har en mann som forstår frustrasjonen og alt som følger med dette :) Håper du sagte men sikkert kommer deg helt til hektene igjen. Stor klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk vennen Jeg har arvet egenskapen med å finne bittesmå gleder av min mor Heldigvis Har vel aldri behøvd den egenskapen mer enn nå Hodet er bomull av morf og annet graps og mannen sier det er som å bo med en senil Men han sier det med et smil for jeg er veldig glad og lett i humør:)

      Slett
  5. Kos dere me islykter i skogen, hørtes koselig ut, her har litlå hatt søskenbarnet på overnatting, med lekeland, hjemmekino, skattejakt å litt aking, :-) men me savne skogstanten vår å håper islyktene bringer positivt lys over dagene så komme å bringe deg bedring i skogen :-) klem fra oss 3 i sandnes

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for gode tanker Varmer vet du:)Det var nok stas med egen liten gjest på overnatting Hun begynner å bli stor nå Gleder meg til vi møtes igjen

      Slett