onsdag 6. februar 2013

Første dag alene hjemme



Planla så nøye jeg klarte i går kveld med å legge til rette utstyr og medisiner. I kveld skal jeg ordne enda mer så blir morgendagen enda enklere. Harpealarmen vekket meg kl 07:00 for mine tre smertepiller. På med lys og inn med piller før resten av lyset i soverommet kom på Viktig for meg å lage dag så fort som mulig I mørke kommer vonde. dumme tanker. Så lå jeg der alene mens smertene rev og krampen nektet å slippe taket. Nalle Noss var med meg med følte meg helt fortapt og med litt panikk. Tenkte også på å ta en ekstramedisin for å at smerten skulle slippe fortere, men staet meg til og lot det være. Da plinget det i mobilen og en sms fra en venninne kom frem på  mobilskjermen. Noen tenkte på meg som lå her alene! Ble nesten supermann sterk av ny energi så da tiden var inne stavret jeg meg i godt foroverbøyd stilling ut på kjøkken og tok ut to frosne oppskårne brødskiver. De tiner mens jeg gjør resten og å skjære brød når man ikke vet opp eller ned på kniven er ikke anbefalt har jeg lest. Kaffe fra Nespressomaskinen smaker ikke godt p.ga. pillene men det fikk duge. En kanne vann , brødskiver med pålegg og kaffe kopp på et brett og bøyd stilling inn på rommet. Veldig glad for at det ikke finnes skjulte kamera her i skogen. For et syn. På soverommet var stol til brettet satt klar og morgenmedisiner dosert klart i går kveld. Klarte det! Fjernkontroll til lus og radio er perfekt for meg nå Så jeg spiste frokosten min i selskap med Nitimen. Da ringte min mann og tårene kom frem litt. Stakkars meg.


Snart er jeg klar til å stå opp. Blir nok dyne med i godstolen og venter med dusj og vedfyring til sykepleiermannen er hjemme igjen ca halv tre. Har en god bok, pc og et opptak av min favorittfilm.
Og snart er det helg igjen og neste uke er jeg kanskje enda bedre..........


 
Hadde et bilde av meg her men min mann syntes jeg så veldig sliten ut på det, 
så han syntes jeg skulle ta det bort og det gjorde jeg da så klart


4 kommentarer:

  1. Stå på Annlaug. Les mitt svar til deg på facebook. Tenker på deg hver dag. Ta telefonen visst du trenger å prate. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Else:) Ønsker å snakke men er så svak at jeg ikke orker mer enn et par setninger så venter litt. Jeg ikke orke snakke :) Det sier litt.........

      Slett
  2. Hei på deg kjære venn. Du e i tankene mine heila tiå. Sa nettopp t Gunnar: Stakkars Annlaug, hu har mye vondt. D har ikkje eg, så eg må ikkje klaga eg uten smerter. Stå på Annlaug. Glad i deg. Stoooore bamseklem fra Torhild og Gunnar

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk;)) Du har jammen nok plager selv og så synes du synd på meg Skjønne deg Men det stemmer at jeg har store smerter Får de sterkeste medisinene som finnes men har nå hatt 3 fine netter og har ikke økt dosen Har tre faste jeg tar hver 2.time og så må jeg ta en morfinpille ekstra om kvelden Men neste uke håper jeg å begynne nedtrapping Er helt bomull i hodet i perioder og Erik har nektet med kniver skarpere enn smørekniv. Er pleiepasient 80% av dagen så det tar på kreftene til oss begge Tror det er bra for ham å være på jobb litt Få litt nye inntrykk. Men vier sterke både du og jeg så vi klarer oss Har reiseplanene klare så noe å se frem til jeg og Nattaklem fra meg til dere begge

      Slett