fredag 22. februar 2013

Havregrøt og glede

Har spist havregrøt, kokt på vann, varm og kald to ganger til dagen i uke vis. Ble så lei at jeg tok en pause, men nå er det på tide å gå tilbake til den dietten. Koker grøten til lunsj og med en ekstra porsjon som jeg spiser kald til kvelds. Havre er en god kilde til prebiotika og bygger derfor opp immunforsvaret i tarmen. Kamillete og karvete skal også tilbake som drikke Begge er to er bra for spasmer i tarmen.



Men nå drikker jeg kaffe. Ligger i sengen med varmeflaske og pc og nyter den gode kaffen mannen har servert meg. Nyter den ekstra i dag for jeg har vært uten tilleggsmedisin i et døgn og våknet ikke av smerte i dag. Så nå er jeg tilbake i rett spor igjen. Har morgenkramper, men det gir seg med litt varme og luftavgang som kaffen setter i gang. Grøt og te vil også hjelpe, så nå ser jeg for meg en fin helg! (Lover å ta det rolig selv om jeg blir rastløs, Else.) Har funnet frem en haug med blader jeg kjøpte på Ahus men ikke orket å lese. De fleste av dem ønsker meg en god jul, men det gjør sikkert ikke noe. VM på ski hele helgen. Passer fint å se fra sofaen eller godstolen.


 
 
 
 
 
 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Behandlingsplan med nedtelling:
  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • MR tynntarm m/kontrast. Ferdig  
  • Betennelsesdempende x 2   Ferdig
  • Kortisonbehandling kveld  Ferdig!!!
  • Smertestillende mot nervesmerter x 3  Ferdig 
  • Kvalmestillende x 1  Ferdig 
  • Melkesyrebakterier x 1  Midl.ferdig
  • 3 dager igjen av betennelsesdempende x 1
  • 11 dager igjen til ny undersøkelse ( dato?)
  • 21 dager igjen av antibiotika x 1 (22 dager til rødvin)
  • 2 sterke smertestillende x 4 (første dose kl 04:30)
  • 1 g Paracet x 2 Halvert  
  • Muskelavspennende x 1 + varmeflaske Halvert
  • 2 ulike ekstra med. ved store smerter  Sjelden 
  • Urinveisforebyggende x1 
  • Lactulose x1 Halvert

4 kommentarer:

  1. Haha må le litt Annlaug.
    Når du skriver om havre grøt og Kamille te. Har spist og dukke mye av det når jeg ikke er så god. Jeg er veldig takknemlig at jeg slipper det akkurat nå. Men det virker godt. Spis og drikk og hver glad. God bedring til deg. Tenker mye på deg Annlaug. Tenk posetuft og tenk fremover , det blir bedre.. :))
    N M..

    SvarSlett
    Svar
    1. Det må bli bedre! Jeg liker havregrøt men måtte bare ha en pause Kamille te drikker jeg bare av plikt for det smaker ikke så mye. Karve te fungerer også bra men da lukter hele huset som surkål.
      Høres ut som du har det veldig bra nå Så da vet jeg jo at det er håp for meg også De må bare finne rette medisinen til meg :)

      Slett
  2. Så bra at du kan snu deg bort når mannen tar husarbeidet selv om det ikke er på din måte. Ser det her og at det går greit og må bare prøve å la vær å kommentere at jeg ikke gjør det slik og ikke gjøre det om igjen. Verden går ikke under fordi om vi har forskjellige måter å legge sammen klærne på for eksempel. Kommenterer gjerne litt når det tas ting ut fra oppvaskmaskinen. Jeg har bestemte plasser slik at jeg finner det igjen etterpå. Og ja, det ble en flott dag som Askepott, ungene koste med pinjata fyllt med sjokolade og pølser etterpå. Været har vært så flott at det var enkelt å sende de ut etterpå slik at de fikk springe av seg noe energi fra inntaket før foreldrene kom. De tillater mye når de vet at ungene koser seg. I morgen skal jeg og slappe av(tror jeg)Finne fram strikketøyet og kose meg med VM på TV. Det gjør ingenting om bladene er gamle når du ikke har lest de tidligere. Kos deg med kaffe, havregrøt og TV. Høres riktig godt ut, husker ennå den gode havresuppen som ble servert på sykehuset når jeg lå inne. Blir aldri det samme hjemme, men det er jo situasjonsbetinget, selv om jeg bruker samme type saft i. Du får ha en fin kveld og natt, så kjekt å høre at du klarte deg gjennom sist natt uten for mye styr. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Måtte en tur ut i går likevel Og det merket jeg om kvelden Så i dag er vi begge enige om at jeg ikke skal gjøre det spøtt :)) Ute snør det og er surt så tror mannen også blir inne i dag God helg til deg. Kos deg med strikketøyet Savner håndarbeid men det hadde blitt er rart resultat nå med mine piller i hodet

      Slett