lørdag 2. februar 2013

Første lørdag på fire uker

Klart det er lørdag hver uke men for meg har dagene gatt i en jevn strøm på sykehuset i 21 dager og så 4 dager hjemme mens jeg hele tiden har lenget etter den gode lørdagsstemningen. I dag kom den. Ble masse følelser for oss begge, og det ble satt ord på mange vonde følelser som vi har hatt disse ukene. Vondt og sårt men gjorde så godt. Så var jeg klar til lørdag Ikke i godstolen men i senga Stablet opp med masse puter Nylaget kaffe, nystekt rundstykke med meierismør og jordbærsyltetøy
og fersk VG servert på et rosemalt brett med Nitimevignetten på radio i bakgrunnen. Lykke !
Etter å ha spist sovnet jeg av glede og utmattelse. En god søvn en halvtime. Nå fortsetter resten av lørdagen og helgen.








Mannen er nesten helt bra igjen etter mageviruset. Leste forresten i avisen at de har problemer på Ahus nå p.ga. dette viruset så det var nok meg som tok det med meg hjem til ham. I går ringte legen dra Ahus !!!!!!!! Ikke dårlig vel? Klokken var nesten 18 fredag kveld da telefonen ringte og dr. Thorsen var i andre enden. Spørsmålet jeg hadde gitt ham beskjed om var hvordan jeg skulle øke hovedsmertestillende da denne må økes etter et visst system Men siden han brukte så mange dager på å svare hadde jeg både funnet ut av dette selv og økt første trinn på egen hånd så fikk ikke så mye mer opplysninger Men det sa jeg ikke til ham da Jeg takket fint for at han ringte og fordi han hadde kontaktet Smerteklinikken for å finne ut dette ( som jeg fant på Google) Men han sa også at de ikke ante hva som feilte meg og at han ikke kunne love at smertene ville bli borte når betennelsen er over. De hadde aldri vært borte i et slikt tilfelle som meg så måtte prøve seg frem og så evt. legge meg inn igjen. Skal til ny MR 15 ,februar og scopi hos dr Thorsen en uke etterpå.Takk for trøsten og gode håp. Legge meg inn igjen for tredje gang på Ahus når de ikke vet hva de skal gjøre med meg? Nope. Gir det en uke til og er det ikke endring da så blir det fastlegen og ny henvisning med Fritt sykehusvalg Må bare sjekke litt ut hvor jeg skal søke med til. Men jeg har faktisk tro på at denne behandlingen vil virke samme hva han sier så går trøstig videre med behandlingen.
Har endret totalt på medisinerings tidspunktene så jeg kan klare å holde oversikt. Første nye dosering kl 06:30 i dag og neste kl. 14:30 Kryss fingre og tær for at dette fungerer for meg.


 
 
Nok sykdom. Jeg trenger noe positivt som ikke krever så mye tankegang, siden den er rotet til av medisiner. Lese bøker går fint og FB og blogg går fint men der stopper det. Hadde hatt lyst å lese litt greske gloser men da jeg prøvde be det helt gresk for meg. Håper derfor at mannen orker å kjøre en liten handletur med meg Vet om en stor matbutikk som tilfeldigvis er like ved Plantasjen og vårblomster til innepynt. Kanskje jeg er heldig i ettermiddag?







Blomsterhandel ble det Ikke overveldende men en del med farge og end vårløk Ble totalt utslittt og som en og en halv time da vi kom hjem Verd det uten tvil. Bare se her : Klikk på bildene om du vil se den større.



Kjøkkenbordet har fått en liten løkplante i bestefarkoppen min,

Kjøkkenvinduet en sterk rosa ildtopp

Rosene jeg kjøpte til min mann.
 Engelen jeg fikk av Monica og lykten jeg kjøpte hos Polimnias Blomster
 
Mannen protesterte men blomster ble det foran TV også
Litt nærmere
Små mini Irirs De får mørkblå blomster Gleder meg:)
Perleblomster på et fat med hjerter

 



Blomsteralven kjøpte jeg på Ahus .
Hjertelyset har jeg fått av en hjertevenn
 




3 kommentarer:

  1. Ta dere en tur og fyll huset med fargerike blomster. Blir i så utrolig godt humør av å se p noe vakkert. Ha en fin dag. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Har akkurat kommet hjem Rett i seng mens blomstene avklimatiserer seg Samler litt krefter så skal huset fylles med glede :))

      Slett
    2. Så herlig med huset fylt med vår. Absolutt den beste terapi, å følge noe som vokser og gror og utvikler seg.
      Brukte dagen i går til dampvasking av bad og annen mer enn grundig dagligvask.
      Irriterer meg litt for burde vært ute i sola... Men noen ganger må man bare skyve det til side og ta et tak!!
      Krysser fingre for at du har funnet medinisineringsnøkkelen!!

      Filakia Maria

      Slett