lørdag 16. februar 2013

Lørdag ?

Å våkne med smerter som river underdelen i filler, anbefales ikke. Nå er tiden inne til å slutte med en siste Lyrica. Den skulle virke fra 23 til 11 men jeg våknet kl. 06 med rivende smerter. Er glad jeg endelig blir kvitt en pille med store bivirkninger som ikke ga nok effekt. Men det betyr også en økning av den jeg til nå har tatt tre anger daglig fra november. Nå blir det fire ganger daglig og det er ikke kjekt! Nokså nedfor nå, men er vel forståelig med en slik start på dagen.





Men så er det så mye positivt i dag. Jeg er ferdig med Pentasa pulver. Det er et middel mot Morbus Crohn og Ulcerøs Colitt og en av alle behandlingene jeg har fått.Ser ut og smaker litt som tørrgjær, og det har jeg spist morgen og keld i fire uker! Pentasa supp fortsetter en uke til så er den og ferdig. Kortisonbehandlingen ved leggetid som absolutt har vært den vanskeligste, vondeste, mest nedverdigende og ekleste, er over!!!!! Nå skal det ryddes i apotekhyllen og på utstyrslageret. Soverom skal luftes og vaskes. Ikke mer sykehus/medisinlukt, alt skal bort fra soverommet. 2 piller, 1 eske pulverdoser og alt rektalutstyr til kortison skal bort. Legger jeg sammen  disse to avsnittene jeg har skrevet i dag så ender jeg opp med en positiv dag.




Det er lørdag. Mannen hjemme, frokost på sengen, nydelig kaffe, fersk VG og smertene forsvinnende. Det kan legg gå godt. Og jammen blir det en fin dag i dag og. God helg alle sammen.


 
 
 
 
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Behandlingsplan med nedtelling: (endret etter avtale med lege i går)

  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • MR tynntarm m/kontrast. Ferdig  
  • Betennelsesdempende x 2   Ferdig
  • Kortisonbehandling kveld  Ferdig!!!
  • Smertestillende mot nervesmerter x 3  Ferdig
  • 7 dager igjen av betennelsesdempende x 1
  • ca. 14 dager igjen til ny undersøkelse ( dato?) Purret på
  • 28 dager igjen av antibiotika x 1 ( 29 dager til rødvin)
  • 2 faste smertestillende x 4 (første dose kl 05:00)
  • 1 muskelavspennende x 2
  • 3 ulike ekstra med. ved store smerter (daglig)
  •  Kvalmestillende x 1
  • Melkesyrebakterier x2
  • Urinveisforebyggende x1
  • Lactulose x1
  • Nedlegging av Klagemuren (bloggen) så fort jeg er på beina igjen, så hold ut.

2 kommentarer:

  1. Håper dagen din fremdeles er god.... har først lest meg opp nå. Forstår din glede over å bli ferdig med sterke medisiner..... men jeg håper virkelig du snart er ferdig med alle smertene....du et tøff. ...lykke til videre! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Er heldigvis kvitt den pillen som ga så store bivirkninger Men har måttet øke av den andre Smertene vil ikke gi seg og betennelsen er fremdeles der men mindre aktiv Skal tilbake til kontroll snart og så evt be om å bli flyttet over til Ullevål som kan mer om gastro indremedisin Evt Rikshopsitalet Må bare passe på at det ikke blir operasjon for tett opp til Skiathosavgang Takk for omtanken, Brit

      Slett