fredag 15. februar 2013

Tilbake til Ahus


Men kun for en halv dag. Klokken er enda på nattetid men jeg må være klar klokken 05:45 for at drosjen skal hente meg mellom da og 06:15. I bagen har jeg pakket alt det jeg vil trenge av piller, vann og utstyr i dag. Jeg skal til MR tynntarm med kontrast. Skal møte kl. 07:30 og får en liter kontrast som skal drikkes i løpet av 45 min og en nål i armen. Inne i den trange tunellen skal jeg ligge på magen i 45 min!!! og får kontrast sprøytet inn i blodet underveis. Kontrasten har sterk lakserende effekt så ikke ha andre planer for dagen stod det i brevet. Bra jeg er godt kjent og vet hvor alle WC er i den store bygningen. MR er ikke morsomt når man ikke trives i små trange rom. Heldigvis skal Monica være med meg hele tiden, og jeg har fått en lien pille ekstra til denne dagen. Det er også mye lettere å ligge på magen og se ut enn å se opp i taket. Lykke, lykke til, til meg :)


En ekte MR :)

 
Del 2:
Det gikk forbausende bra! Monica satt ved hodeenden og passet på meg hele tiden. Hver gang jeg kjente et panikksnev løftet jeg hodet litt og der satt hun og smilte. Drakk først en liter søt kontras og fikk senere sprøytet et tarmavslappende middel inn i blodet og etterpå kontrast inn der også. Effekten uteble absolutt ikke så Herretoalettet måtte benyttes p.ga kø.
Vi spiste en sen frokost i Narvesencafeen. Vant 25 kr på et av Flaxloddene og kjøpte med meg ananasbiter hjem. Jeg fikk også hentet flere medisiner på apoteket før litt handel i blomsterbutikken. Litt og litt, alt er relativt. Takk for hjelpen og støtten i dag, Monica og ta godt vare på englene.

Nå ligger jeg i sengen og slapper av etter en begivenhetsrik dag, som ble en fin dag Og så er det fredag i tillegg. Da gjør det ikke så mye om jeg har fått to litt ubehagelige overraskelser i det siste.
Jeg har så utrolig mye og mange og glede meg over.




----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Behandlingsplan med nedtelling:
  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • MR tynntarm m/kontrast. Ferdig  
  • 1 dag igjen av en bet.demp.x2  Halvert dose
  • 1 dag igjen av kortisonbehandling kveld!!!!!!!!!!
  • 8 dager igjen av betennelsesdempende x 1
  • ca. 15 dager igjen til ny undersøkelse ( dato?) Purret på
  • 29 dager igjen av antibiotika x 1 ( 30 dager til rødvin)
  • 7 faste smertestillende x 5 Men redusert med 2 stk pr dag!!!! 
  • 3 tilleggsmedisin ved smerter (daglig))
  •  Kvalmestillende ved behov (daglig)
  • Nedlegging av Klagemuren (bloggen) så fort jeg er på beina igjen, så hold ut.

4 kommentarer:

  1. late som du er en astronaut da vet du Annlaug! :) lykke til tøffingen..! klem fra henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Kunne en slags astronautsang vi sang i barnehagen men husket den ikke:) Grønn dusjhette, med store øreklokker utenpå Joda gikk greit å føle seg som en astronaut Og det skal jeg aldri bli!!!!!

      Slett

  2. Lykke til.. :) N M.. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Det gikk bra Og jeg fikk gitt beskjed til legen min der oppe om at jeg trenger nye medisiner og kontroll snarest. Han ringer nok over helgen

      Slett