fredag 8. februar 2013

Sov Dukkelise

I dag klarte jeg nesten ikke å våkne. Registrerte knapt at mannen stod opp og at harpelarmen gikk av Men fikk tatt pillene mine og sovnet igjen. Så i natt kan man trygt si at jeg har sovet godt. Fine drømmer, rare som drømmer skal være, og sov tungt i 9 timer!!! Våknet 8:40 og stavret ut på kjøkken og trykket på knappen til kaffetrakteren og smurte på de to ferdigoppskårede, ferske, brødskivene.
Brettet hadde jeg satt klart i går men en liten blondeduk, munter serviett, fin glasstallerken, kopp vitaminer og piller. Her skal det koses.
Tilbake i sengen begynte jeg å tenke på sangen mamma sang for meg når jeg skulle sove. Sikkert fordi jeg sov så forferdelig lenge og fordi det nå er morsdag og jeg savner henne. Ha mamma til å dulle rundt meg når jeg er syk,  de gode samtalene, irritere meg over alle spørsmålene hennes, gode rådene , trillende latteren, de varme brune øynene. Kjære, kjære mammaen min. Hun døde så alt for tidlig i 1996 da var hun bare 62 år. Sov dukkelise er sangen hun sang for meg. Klikk på linken og hør den slik hun sang den til meg på gamlemåten:    Sov Dukkelise

 
 
 
 
Den nye medisineringen fungerte nokså bra Hadde ikke behov for ekstra piller i går kveld men i morgens var det ikke nok da måtte jeg ha en ekstra som enda ikke er helt nok. Ikke enkelt å skulle dekke opp et helt døgn når de ene pillene har maks dose etter 18 timer og den andre skal dekke de 18 pluss de resterende Frem med ecxelarket igjen Tror jeg har en løsning. Ute er det grått og inne er det kaldt men bare pillen virker nå så skal jeg stå opp og fyre i ovnen. Mannen har lagt alt klart så det er bare å tenne opp. Men venter litt til jeg
 
I ettermiddag får vi besøk av Monica og Morten. Alltid like kjekt å se dem og det blir et friskt pust i huset i skogen. Blir ikke noe middagsservering til dem i dag. Det får vi ha til gode, men mannen har nok noe kaffegodt på lur. Resten av dagen skal jeg gjøre det jeg er minst flink til, nemlig å slappe av og gjøre minst mulig.
Klarte ikke å holde meg helt i ro likevel. Først ringte jeg legen og bestilte mer av en medisin, pluss taxi til neste uke. Nyansatt, så det tok tid. Hun mente jeg skulle bruke Helseexpressen frs Ski og fostod ikke at jeg ikke kunne benytte den. Jeg har time halv åtte og drosjen må hente meg 06:15 Dessuten er Ski halve strekningen til sykehuset I feil retning! Burde ikke være nødvendig med lange forklaringer på dette. Endte med at hun skulle finne ut av det og ringe til bake. Det har hun og alt er ordnet. Så ringte Telenor teknisk og vi fant en løsning på nettforbindelse problemet. Nytter å klage. Mens jeg var i siget ringte jeg Canal Digital og fikk høyeste nivå i teknisk etter litt diskusjon. Problemet løst.
Men nå skal jeg slappe av, i allefall så mye jeg får til. Mannen er på vei hjem.........
 
 
 
 
 
 
 
 
Behandlingsplan med nedtelling:

  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • 5 dager igjen av en betennelsesdempende x 2
  • 6 dager igjen tik MR tynntarm med kontrast
  • 9 dager igjen av kortisonbehandling kveld
  • 15 dager igjen av betennelsesdempende x 1
  • ca. 20 dager igjen til ny undersøkelse ( dato?)
  • 37 dager igjen av antibiotika x 1
  • 3 faste smertestillende x 5
  • 3 tilleggsmedisin ved behov
  • Kvalmestillende ved behov

3 kommentarer:

  1. Det var en imponerende liste med medisiner gitt!! Kos deg riktig masse med besøk nå da og ha en fin helg med din kjære mann <3 klem fra Henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Umenneskelige mengder Men nå er de minkende og det er en stooor glede Skrev det ned for å oppmuntre meg selv og for å vise hvordan min dag er. Kan starte apotekutsalg :) God helg til dere også Var nok herlig å få ham hjem. Og du.....bilder...... ;)

      Slett
    2. Så bildet på FB Takk!!!! Du er så heldig:)) Og så fin, Henriette Nyt det og del flere bilder Som jeg skrev så ble jeg helt rørt da jeg så bilde Erik lurte på hva tårene var for nå Gleder meg med deg:))))))

      Slett