tirsdag 12. februar 2013

En stille dag, tror jeg

 
Det ble tur til Ski i går og jeg hadde skrevet nøye handlelister til kun tre butikker. Klarte å få med meg det jeg skulle men ble alt for sliten så fikk svi for det om kvelden. Etter middag besvimte jeg omtrent og sovnet som en stein. Liker ikke å sove om ettermiddagen for da blir jeg ikke trøtt nok til natten Men i går hadde jeg ikke noe valg. Litt bedøvende søvn, 1 vival mot krampene og jeg var på føttene igjen. Heldigvis. For Monica og Morten kom om kvelden. Akkurat som jeg skrev på fredag, ble det et friskt pust inn i hjemmesykehuset. De er skjønne !!! Og Monica skal være med meg til den skremmende MR på fredag. Hun møter med kl 07:30 på Ahus på sin fridag! Har ikke ord.


Mannen er hjemme i dag men jeg prøver å la ham slippe å være så mye sykepleier. Trenger ham i 4 dager til og da er målet mitt at jeg skal klare meg helt selv. Men det ble piller, varmepute på magen og frokost på sengen i dag likevel. Håper resten av dagen blir bedre. Da er planene litt egenpleie med remediene jeg kjøpte i går. Varmeputen er allerede i bruk og håper jeg skal slippe en av tilleggs-medisinene p.ga den. Etter dusj og hvil skal jeg ha fotpleie. Mannen hjelper meg med fotbad og så er det neglestell og hard og myk hud på rette steder som skal stelles. Kjøpte slik profft sett med elektriske filer og pussere. Men dette blir først når alle piller virker og den tiden på dagen nå jeg er best i form. Gleder meg.



Etterpå er det hvil med mine nye terapibriller. Pads inni dem kan legges i kokende vann for å lindre sære tørre øyne, som jeg har. Eller i frysen for å lindre allergiplager og hodepine. Mine blir varmet og skal stå på i 15 min maks. Vekkeklokkebehov her også. Kanskje harpemusikk til den alarmen også Stille og behagelig oppvåking.

 
 
Var også hos urmaker og fikk ny lærreim til den fine klokka mi. Må stå i stil til alle de nye smykkene jeg har fått av min mann. Litt lekker salmalaks og andre godsaker fra Ultra fikk vi også med oss hjem. Kjøpte også to duppeditter som skal ligge i håndveska så de får jeg ikke brukt på en stund. Det var en sammenleggbar krok til å henge veska på bordkanten Smart dings. Og en liten metallhylsterpenn til tannpirkere Og så kjøpte jeg med slik skjerf som man surrer rundt halsen, Sånn som ser ut som et rør Aner ikke hva det heter men det er luftig, kremfarget og lekkert. Og selvsagt votter i flettestrikk i samme farge. Myke gode gleder.

Han ble litt fornærmet fordi jeg la inn de to grå lenger oppe som skulle være M&M
 
Resten av dagen skal Nalle Noss og jeg slappe av og samle krefter. Men når jeg tenker meg om så skal mannen på jobb de neste tre dagene så blir to lange, late dager da også. Kanskje vi kan gjøre noen små sprell likevel i dag da? Akkurat nå skriver jeg blogg og han kjører i stua med lekehelikopteret sitt. Livet i Huset i skogen er ganske godt. Men et skritt om gangen. Nå dusj, hvil og kl.11 medisiner.
Min livlige venn fra sykehuset har problemer med å svelge en pille til dagen Jeg svelger 19 stk. hver dag! Pluss tre andre behandlinger. Har heldigvis et stort svelg etter at mandlene ble fjernet da jeg var 2 år.

Det tok litt lang tid med bloggen i dag fordi jeg fikk to koselige telefoner En fra en god venn i Oslo og en fra Danmark Har ikke orket å ta telefonen tidligere fordi jeg blir så matt av å snakke. ( utrolig) Men nå er jeg tydelig bedre og blir så glad når noen ringer, sms, mail, bloggkommentar, inboks, statuskommentar, postkort. Jeg er så utrolig takknemlig.

 
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Behandlingsplan med nedtelling:

  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • 3 dager igjen til MR tynntarm med kontrast  
  • 4 dager igjen av en bet.demp.x2  Halvert dose
  • 4 dager igjen av kortisonbehandling kveld!!!!
  • 11 dager igjen av betennelsesdempende x 1
  • ca. 16 dager igjen til ny undersøkelse ( dato?)
  • 33 dager igjen av antibiotika x 1 ( 34 dager til rødvin)
  • 3 faste smertestillende x 5 Men redusert med 1 stk pr dag 
  • 3 tilleggsmedisin ved smerter (daglig))
  • Kvalmestillende ved behov (daglig)
  • Nedlegging av Klagemuren (bloggen) så fort jeg er på beina igjen, så hold ut.



4 kommentarer:


  1. Så koselig å lese bloggen din. Ser ut som det begynner å gå sakte men sikker fremover med deg.

    Tålmodighet er en dyd.:)
    Hilsen N M.. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt riktig Og det vet jo du også Håper magen din er fin etter den lange turen Kommer vel mer bilder etter hvert?

      Slett
  2. Godt de er mye positivt i dag, både for deg og Arnfinn. Ikke noe agressivt trodde de og det var flott så nå tar vi og små skritt fremover og koser oss. Er i Lier i dag så får vi se hva det blir til etter hvert. Skal hilse og si at du må passe på deg selv. Klem fra oss begge.Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Når får dere svar på prøvene? Har ventet på å høre fra deg i hele dag Og dette er tross alt gode nyheter så langt. I morgen er jeg hjemme alene og har tenkt å gjøre lite og ingen ting Merker jeg prøver å gjøre meg bittelitt bedre enn jeg er for hans skyld Og det er jo riktig også for han er sliten av all sykepleien. I morgen skal jeg ikke stå opp før det passer meg:)Og på lørdag er jeg selvhjulpen med medisiner og behandling. Har tatt mye ekstra medisiner i kveld så det går opp og ned. Skal på sykehuset til MR på fredag men datter til Erik skal være med meg Hun er snart utdannet radiograf og jeg har en sterkere Vival gjemt til formålet for å skremme Klaus avgårde. Hils tilbake og si at det gjelder ham også å ta vare på seg selv Tenker på dere

      Slett