onsdag 27. februar 2013

Frokostbrettet

Frokostbrettet står klar og venter på meg. Lekkert dekket og pyntet med en vakker rose. Fra radioen kommer det munter musikk, kaffen fra mitt fineste krus smaker nydelig. Nalle Noss sitter og følger med. I dag er det en god morgen!



Det blir en holde seg varm og drikke mye dag. Klargjør prøveglass til i morgen i tilfelle det er urinveisinfeksjon på gang igjen. På TV er det VM på ski og jeg har ny bok, så det blir lett å holde seg under ullpleddet i dag.




Men det viktigste av alt er at jeg har sol i hodet igjen. De tunge skyene fra i går er i ferd med å forsvinne. Da kommer gleden og lysten tilbake og dagen blir fin. Jeg velger gleden.
Nå skal jeg hente frokostbrettet. Lekkert dekket og pyntet med en vakker rose. God morgen!


 
 
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Behandlingsplan med nedtelling:

  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • MR tynntarm m/kontrast. Ferdig  
  • Betennelsesdempende x 2   Ferdig
  • Kortisonbehandling kveld  Ferdig!!!
  • Smertestillende mot nervesmerter x 3  Ferdig   
  • Betennelsesdempende x 1 Ferdig  
  • Muskelavspennende x 1 + varmeflaske  Ferdig
  • Kvalmestillende x 1  Ferdig
  • 6 dager igjen til ny undersøkelse Fikk time i dag!!!
  • 16 dager igjen av antibiotika supp. x 1
  • 2 sterke smertestillende x 4 (første dose kl 04:30)
  • 1 g Paracet x 2 Halvert  
  • 3 ulike ekstra med. ved store smerter   
  • Urinveisforebyggende x1 
  • Melkesyrebakterier x 1
  • Lactulose x 3


6 kommentarer:

  1. En fin dag til deg. Har hatt en tur til Forus i dag, men fikk ikke utført det jeg skulle pga. misforståelser fra en leverandør så jeg må tilbake i morgen. Senere skal jeg på treff med mitt eldste barnebarn. Hun trenger noe støtte og da er visst jeg god å ha. Det er lenge å vente på ny undersøkelse når du helst ville vært ferdig i går, men slik er det i helsevesenet dessverre. Nå skal jeg finne meg noe mat for uten mat og drikke osv. Drikk nå mye med sitrus i slik at du får spylt systemet skikkelig for det er dumt med mer medisiner på toppen av alt det andre. Nå skal sporten gå live og ikke bare opptak fra 19991. Det gleder jeg meg til, kos deg med sporten og hold deg varm og passiv slik at du får en fin ettermiddag/kveld. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:)Håper det ordner seg med barnebarnet og at du får det du skal hente i morgen Nyhandel?
      Har vært en snartur på butikken når Erik kom hjem med varm bil Godt å komme litt ut og med egen sjåfør får jeg sett mye mer rundt meg I kveld skal jeg se et program om en vidunderpille på Vårt lille land og i dag har jeg sett ekte VM og leste en bok mens de viste den gamle reprisen.
      Drikker og drikker og tisser Her skal det spyles :)
      Og nå er det kun 6 dager til jeg skal på sykehuset igjen Ser frem til det og håper å få positive svar på prøvene han skal ta
      Ha en fin kveld du også :)

      Slett

  2. Høres ut som du har en fin dag i dag, kos deg med det du har rundt deg. Fint vær med sol og masse dyr rundt huset i skogen og ikke minst en god mann.. :)

    Du må se på Mitt lille land på tv i kveld. Der skal de snakke om en ny medisin som passer oss. Vidunder medisin skal det vist hver.. :))
    N M...

    SvarSlett
    Svar

    1. ,, Vårt lille land,, ;) N M..

      Slett
    2. Har en mye bedre dag i dag heldigvis. Det er ikke kjekt å føle seg nedfor og trist Og mannen blir helt fortvilet når han ikke forstår hvorfor og hva han kan gjøre for meg.
      Jeg har fått informasjon om den nye pillen og om programmet i kveld fra LMF sin Facebook side Så det har jeg satt på opptak for å være sikker på å få det med meg :) Tenk om det virkelig er en vidundermedisin For godt til å være sant

      Slett
  3. Hallo vennen, ble i godt humør då eg les bloggen din. Eg e sjuk for tredje gang denne mmd, renner fra nese og øyne, pluss feber. Tålte ikke å komme heim til kjølen! Lykke til i morgen, Klem Alv

    SvarSlett