torsdag 7. februar 2013

Enda et ministeg frem



Fordelene med å være så syk og sliten er at det kunne bare gå en vei, oppover. Nå har jeg sovet 4 gode netter uten medisiner og etter morgenmedisinering er det slutten av den ene antibiotikakuren. 10 dager over og kun 10 ulike medisiner igjen utenom mine faste. Om en uke er jeg ferdig med enda en og tre dager etter det enda en. Så nå flyr jeg oppover. Noen millimeter.


Skal prøve å endre medisineringen fordi jeg hver kveld fremdeles har behov for tillegg av morfin. Har brukt et par timer på Excel for å tegne et dekkende medisinkart Ser bra ut så prøver så har endret harpealarmen på mobilen til å varsle om ny dosering til nye tider. Mulig jeg sovner resten av dagen selv om jeg ikke skal øke noen av dem. Fungerer dette vil nedtrappingen også bli enklere for meg når det blir tid for det. Legen sa at dette kunne jeg bedre enn ham så det var helt opp til meg. Jeg har fått maks opptrapping og hvor mange dager det må gå mellom. Resten skal jeg ordne selv og det fikser jeg selvsagt fint.



Et godt sunnhetstegn er at jeg i går ringte kundeservice til Canal Digital og virkelig ordnet opp med først en utrolig ufin jente i andre enden og så ny telefon med klage på henne og med veldig fin hjelp. Nå er de to problemene løst. I dag har jeg ringt til kundeservice hos Telenor teknisk hjelp, og hatt en lang og fin diskusjon. Problemet er ikke løst, men alle parter enige så der gjorde jeg en god jobb igjen. Å ja, ringte jo og kjeftet, virkelig kjeftet til Boots Homecare som leverer utstyr til meg to ganger feil levering til meg på en uke blir en stressfaktor som jeg ikke behøver. Og det vet de også nå!
Hodet er fremdeles tett og susete p.ga. pillene men vi kan trygt si at I am back!!! Psykisk i alle fall.
Eller nesten da. Jeg sutret og gråt litt i går også Ble rørt av en kommentar jeg fikk her og da kom tårene Samme med en FB melding. Og så kom tårene fordi jeg ikke klarte å bli ferdig med det jeg hadde planlagt fr mannen kom hjem Helt uviktig men tåler ingenting nå En skjør liten fugl som skal bli en sterk ørn igjen.
Frokosten er ferdig og gikk veldig greit siden jeg planla så godt i går. Nå skal jeg dusje og pynte meg litt før mannen kommer hjem om ca 3 timer. Da klarer jeg så vidt å bli ferdig. Ting tar tid nå og det er vanskelig å akseptere for meg.

11 kommentarer:

  1. Kjære Annllaug! Du imponerer meg...at du klarer å holde styr på alt dette.Men lykke til,...kjekt å høre at det psykiske har kommet seg i alle fall og det andre kommer nok også.....du er utrolig! .....og for hver dag som går en dag nærmere paradiset.Ha en toppers dag! Klem fra meg til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk kjære deg Du har hatt det vanskelig selv så du vet hvor vanskelig den psykiske delen kan være Jeg har en indre strek som bærer meg videre. Denne omgangen er nok bare en del av flere og jeg ser en operasjon der fremme Skal takla det også men først noen uker i vår lille paradis i juni Drømmer meg dit ofte :) Klem fra meg

      Slett
  2. "men hvis eg ser ein liten annlaug, som flyge lavt på gylne vinger, så plokke eg na ner, med mine hender......"
    Den sangen minne meg om deg. Den e sterk, fin og nydelig. akkurat som du.
    Henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Tuuuusen takk!!! Det var nydelig sagt kjære vakre deg Kan du ikke få mannen til å ta noen bilder av deg så vi får se deg med den lille magen Gleder meg med deg vet du. Klem til dere alle fire (fem)

      Slett
    2. det skal DU få ja :) klem

      Slett
  3. Bare husk det Annlaug, at du trenger å bli sterk før du tar på for mye. Ett lite steg for fort kan føre til tilbakesteg og det trengs ikke!!!. Så skal du bli frisk slik at du er i stand til å nyte gode stunder i den utrolig fargerike hagen som dere har rundt huset, men du nyter den bedre om du er sterk nok til å plukke litt ugress og klype av visne blomster. Om du ikke får plantet så mye som du pleier så gjør det ingenting. Det er flott slik som det er. Se fremover og kos deg over hvert lite steg i riktig retning. Ha en flott dag. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har helt rett Else Jeg tar for mye i og så blir det flere skritt tilbake De to siste dagene har jeg vært veldig flink og snart er det helg og mannen hjemme Vi har avtalt med svigers om et kort kaffebesøk hos dem på søndag Vi ringer og sier nøyaktig når vi kommer så kaffen er klar og kjører hjem med en gang jeg kjenner tegn til å få vondt eller bli trøtt Ellers skal jeg slappe helt av og bli dullet med og bli frisk

      Slett
    2. Og blomsterfrøene jeg hadde planer om å så nå får hvile til neste år Har en del sommer planter på overvintring i kjelleren og de passer Erik på Hage får være hage denne våren Ikke enkelt men slik er det bare

      Slett
    3. Flott, bare fortsett slik. Hagen er jo flott uansett. Else

      Slett
  4. Eg beundre deg Annlaug. For et pågangsmot. Tenker mye på deg, du er også med meg i Thailand. Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:))))) Håper dere nyter dagene og at det ikke er for fuktig varme. Takk for omsorgen selv om du er så langt borte og på ferie Kjempeklem

      Slett