mandag 18. februar 2013

Første dag

Første dag av en ny uke, første dag med nytt forsiktig aktivitetsprogram og første dag med nye morgenrutiner. Dette er i alle fall planene og skal virkelig gjøre en innsats. Uansett så er det mandag og ukas første dag og min favorittdag.
 
Dagen i går ble fin og 95% smertefri. Men noe abstinenser og forferdelig trøtt, Sovnet nesten i stående stilling Nå er det over og pillen er borte Det er ikke akkurat sukkerdrops jeg spiser så vil gjerne bli kvitt de 3 andre også. Begynner smertene å øke eller ikke avta denne uken så skal jeg til fastlegen og sette starte ny runde med undersøkelser. Muligens på et annet sykehus. Nå har jeg tre diagnoser og ingen av dem avklart. Legen mener det er en kombinasjon av dem alle, men har ikke sett eller hørt om et slikt tilfelle. Han kaller meg en nøtt, men da får han finne en som kan noe om nøtter da og selv holde seg til de tarmene han har erfaring med. En avgjørelse om operasjon må også tas fort for det nærmer seg sommer og Skiathos. Og ikke noe skal få stoppet den ferien som har holdt motet mitt oppe hele vinteren. I dag booket vi også tur til september, så nå er det dobbel glede.
 
 
 
 
Men jeg er fremdeles optimist og føler meg mye sterkere. Og i dag våknet jeg uten smerter, så har  fremdeles tro på at det skal gå bra denne gang. Så får vi ta nye vurderinger når betennelsen blusser opp igjen. I dag har mannen fri og jeg har sjåfør. Hva skal jeg finne på for noe kjekt mon tro? På ukas første dag..........
 
 
 
 
 
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Behandlingsplan med nedtelling:
  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • MR tynntarm m/kontrast. Ferdig  
  • Betennelsesdempende x 2   Ferdig
  • Kortisonbehandling kveld  Ferdig!!!
  • Smertestillende mot nervesmerter x 3  Ferdig
  • 7 dager igjen av betennelsesdempende x 1
  • ca. 14 dager igjen til ny undersøkelse ( dato?) Purret på
  • 26 dager igjen av antibiotika x 1 (27 dager til rødvin)
  • 2 sterke smertestillende x 4 (første dose kl 04:30)
  • 1 g Paracet x 4
  • 1 muskelavspennende x 2 + varmeflaske
  • 2 ulike ekstra med. ved store smerter (daglig)
  •  Kvalmestillende x 1
  • Melkesyrebakterier x 1
  • Urinveisforebyggende x1
  • Lactulose x1
  • Nedlegging av Klagemuren (bloggen) så fort jeg er på beina igjen, så hold ut.
  

2 kommentarer:

  1. Kos deg masse i dag. klem hilde

    SvarSlett
  2. Ja, nyt det og kos deg, det har du fortjent etter hvert. Så gøy at dere har bestilt mer tur. Ha en fin kveld og natt. Else

    SvarSlett