onsdag 20. februar 2013

Noen netter er det ålreit

.....andre netter ikke. I natt var jeg en pille fra å reise til legevakten fordi smertene ikke slapp taket.
Nå er kl 06:30 og det er kun vanlige morgenkramper. Ligger her som jeg pleier med varmepose på magen og varm kaffe på nattbordet. Mannen er på jobb.





 
 
 
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Behandlingsplan med nedtelling:
  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • MR tynntarm m/kontrast. Ferdig  
  • Betennelsesdempende x 2   Ferdig
  • Kortisonbehandling kveld  Ferdig!!!
  • Smertestillende mot nervesmerter x 3  Ferdig
  • 5 dager igjen av betennelsesdempende x 1
  • 13 dager igjen til ny undersøkelse ( dato?)
  • 24 dager igjen av antibiotika x 1 (25 dager til rødvin)
  • 2 sterke smertestillende x 4 (første dose kl 04:30)
  • 1 g Paracet x 4
  • 1 muskelavspennende x 1 + varmeflaske
  • 2 ulike ekstra med. ved store smerter 
  •  Kvalmestillende x 1
  • Melkesyrebakterier x 1
  • Urinveisforebyggende x1
  • Lactulose x1
  • Nedlegging av Klagemuren (bloggen) så fort jeg er på beina igjen, så hold ut. 


6 kommentarer:

  1. Huff da.....ikke bra.Får inderlig håpe at dagen blir bedre enn natten!Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Brit. Ble ganske engstelig i natt da smertene bare økte Det er veldig sterke medisiner jeg tar I går måtte jeg ta to ekstramedisiner i tillegg til de to jeg tar ved leggetid. Når jeg har tatt så mye for å dope meg ned blir neste dag alltid tung Humøret påvirkes og kroppen er sliten Jeg spiser næringsrik mat og drikker mengder med vann for å få dette ut av kroppen igjen. Nå venter jeg bare at kl skal bli 10:30 og tid for dagens 2.dose med smertestillende Da pleier smerter og form å bli bedre Får jeg en til slik natt må jeg ringe kirurgen og da truer ny innleggelse, så det har jeg ikke mye lyst til Krysser fingrene og håper det var kun i natt

      Slett

  2. Dette minnet meg på hvordan jeg hadde det om nettene for en god stund siden. Jeg grudde meg til hver natt for da kjenner du smertene dobbelt så godt. Det er helt grusomt og umenneskelig å måtte tåle så mye smerter.
    Jeg håper og krysser fingrene for deg Annlaug at det bare var denne natten du hadde så mye smerter. Nyt dagen og slapp av for å hente kreftene til bakers, legg deg ned å hvil. Klem fra meg. :)
    Hilsen N M..

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig Ingen skulle ha slike smerter Jeg hviler frokost, hviler lunsj og hviler middag Men er utålmodig etter å bli frisk Har hatt det sånn i 3 måneder uten pause nå. Takk for omtanken:)))

      Slett
  3. Du må ikke være overmodig fordi om du har noen gode netter/dager. Gå heller baklengs inn i morgendagen og minn deg selv på følgene om du skulle ha lyst til å gjøre mer enn det du vet at kroppen tåler. Stå på uansett, bare roligt og bli litt bedre dag for dag uten slike slag i trynet som vi sier. Lykke til. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Må ta vare på alle gleder jeg kan så gode dager er lykke I går hadde jeg en rolig dag så var ikke derfor jeg fikk smerter da I dag har jeg hatt flere timer i senga enn oppe så håper natta blir bedre i natt Blir så sliten av å ta så forferdelig mye piller I morgen ønsker jeg meg en fin dag og jeg skal kose meg på sofaen med min nye bok Fredag skal mannen avspasere så da blir det bra Er forberedt på at det går litt i bølger men noen dager er ekstra grå og det var det i dag :(

      Slett