fredag 1. mars 2013

Vår!


1.mars og første vårmåned. Denne vinteren har vært forferdelig lang. I går var jeg tur rundt huset og så all snøen som har smeltet bort. Det er mye snø igjen, men nå forsvinner det litt hver dag. Bedet er dekket av 20 cm snø, men under der ligger krokusene mine  klar til å spire ved første solstråle.
Kan du se at våren kommer?  ( klikk på pilen for å høre)




Siste nytt fra Huset i skogen er at varene byttes ut i apoteket Noen piller minker og ny piller kommer på plass. Jeg har en kraftig urinveisbetennelse og er skikkelig uvel. Fikk to typer antibiotika og begynte med den svakeste i går. Den hjelper ikke i det helt tatt så i dag er det over på den sterke og håpe det beste.
Det gikk veldig bra å minke med en smertestillende i går. Jeg trodde det var årsaken til at jeg svettet så forferdelig, men da jeg fikk antibiotika ga svetten seg helt. Tenkte tilbake og husket at jeg hadde svettet mer og mer denne uken jeg har prøvd å kurere urinveisinfeksjonen selv. Så i morgen er jeg klar til å kutte ut enda en smertestillende. Jeg tok åtte stk. daglig, så har langt igjen.
I går stod disse orden på kalenderen min og jeg tok den til meg for nå synes jeg det er nok vondt.


 
 
 
I dag er det fredag og det blir en nydelig dag med blå himmel og vårfølelse. Jeg skal ut en liten tur men har det best under teppet til smertene i urinveien gir seg. Har hatt nyrebekkenbetennelse en gang  og ikke så store ønsker om å gjenta den opplevelsen. Men fredag betyr helg og mannen er hjemme to dager. Da spiser vi frokost ved kjøkkenbordet og det skal jeg også gjøre alene neste uke. Da kommer jeg meg fortere opp og får mer ut av dagen. Men ikke i dag. I dag skal jeg kose meg i sengen med frokostbrettet mitt en siste gang.
 
 

4 kommentarer:

  1. Gjem på de gode stunder
    som livet så rikt deg gav.
    Glem det vomde og såre
    som aldri gjør noen glad.
    Hold på hver ekte glede
    som sildrer i sinnet inn.
    La dem for alltid bli der,
    som sol gjennom dagen din.

    klem fra henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Vakkert ! Og helt riktig. Klem fra meg til deg:)

      Slett
  2. Ja, vakkert :)
    og ja, kan vel ikke være noen mening med alt det vonde ..
    men hvis man velger å ta utfordringen ved å finne noe positivt uansett.. ja, da vokser man vel på det --
    Filaka Maria sas

    SvarSlett
    Svar
    1. Livet består av utfordringer Noen får utdelt en større porsjon enn andre. Jeg har fått dobbel dose og vokst til den jeg er Så skal klare denne bøygen også Men at jeg ikke får være med dere i kveld det er ikke lett å takle :(

      Slett