onsdag 13. mars 2013

En nydelig vårdag

Solen skinner fra blekblå himmel. Det er mange minusgrader, men en nydelig dag. Og her ligger jeg og ønsker å grave meg ned under dyna og ikke åpne øyene. Alle vonde minner, sorg og savn velter opp og rundt i hode og hjerte. En skikkelig svart dag. Jeg hadde så vondt i går kveld at jeg tok en sovetablett på toppen av smertestillende Det er en helt grei medisinmiks for andre, men ikke for meg. Sov hele natten og det var jo bra. Men nå er jeg helt utenfor av hangover effekt, selvmedlidenhet, smerter og svie. Aldri mer! I natt flytter jeg inn på gjesterommet så mannen får sove uforstyrret.



Så nå ligger jeg her da, og synes synd på meg selv og drikker vann. I dag må jeg drikke ekstra mye vann så jeg får skyllet ut både medisiner og bakterier. Det ble frokost, kaffe og varmeflaske i senga i dag igjen. Jeg dekket et fint brett med serviett og rosepynt. Har ringt support på Samsung med et minneproblem på min nye Laptop. Mer vann og så litt tissing med svie. Så ringte jeg legekontoret og fikk vite at jeg må vente til mandag før jeg får svar på urinprøven. Det tar tre dager og da blir det fredag og de stenger tidlig så altså mandag. Legesekretæren var en av de to veldig hyggelige så hun forstod problemet og skulle snakke med legen og ringe meg tilbake slik at jeg fikk hjelp frem til mandag. Da får jeg bare vente på telefon og drikke mer mens jeg venter, stakkars meg. Klart det er synd på meg som har så mye vondt men deprimert? Jeg som dekker fint frokostbrett og ringer hit og dit og ordner opp. Litt sutrete, jada, men ikke ekte deprimert. Opp og frem og nyt dagen. Mulig dagen blir delt mellom seng og wc igjen. Men den kan nytes likevel



Siste nytt:
Legesekretæren ringte og sa jeg skulle ta Selexid 2 x 3 frem til mandag når vi får svar fra dyrkingen. Jeg grabber alle halmstrå nå, så raste ut av sengen for å finne og svelge pillene så fortest mulig. Humøret steg betraktelig. Der ute fant jeg posten fra i går med pakke til meg! Å få pakke i posten er rene julekvelden så jeg rigget meg til i sengen for å åpne den. I pakken fant jeg et nydelig påskekort meg ord som rørte og gledet så tårene rant. Gledestårer. Pent innpakket var en bok av en av mine yndlingsforfattere Tusen takk Toril. Tusen, tusen takk. Denne omsorgsfulle oppmerksomheten kunne ikke passet bedre.
En stor kopp urtete, antibiotika, ny bok og en varm dyne. En nydelig vårdag.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Behandlingsplan med nedtelling:
  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • MR tynntarm m/kontrast. Ferdig  
  • Betennelsesdempende x 2   Ferdig
  • Kortisonbehandling kveld  Ferdig!!!
  • Smertestillende mot nervesmerter x 3  Ferdig   
  • Betennelsesdempende supp x 1 Ferdig  
  • Muskelavspennende x 1 + varmeflaske  Ferdig
  • Kvalmestillende x 1  Ferdig
  • 1 g Paracet x 4  Ferdig
  • 2 tillegg smertestillende ved store smerter  Ferdig
  • Lactulose x 2  Ferdig
  • Skopi etterundersøkelser Ahus  Ferdig  
  • 6 dager igjen av antibiotika supp. x 1
  • ?  dager igjen med antibiotika for UVI 2 x 3  NY
  • 21 dager til ny undersøkelse og vurdering hos kirurg (dato?)
  • 1-2 sterke smertestillende x 3  (minus 4 !!! )
  • 1 tilleggs smertestillende v/store smerter 
  • Krampestillende ved behov 
  • Urinveisforebyggende x1 
  • Melkesyrebakterier x

4 kommentarer:


  1. Du har lov til å sutre litt når du har så vont over lang tid Annlaug. Jeg er imponert over hvordan du tar det. Smerter kjenner jeg så alt for godt til så jeg synes syn på deg. Jeg vet hvor mye styrke det kreves av deg, du er god.
    N M..

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Betyr mye at du synes jeg er flink Du vet hvor vondt dette kan være Fire måneder med smerter døgnet rundt ser slitsomt! Takk for at du trøster meg Det betyr mye for meg Særlig på sånne dager som i dag

      Slett
  2. Kjære gode venn! Dette er ikke sutring. Det er sånn du har det nå. Får håpe at tablettene virker fort sånn at du kan få en bedre dag. Du er virkelig god. Vi her i Stavanger synes virkelig synd på deg og mine problemer blir bagateller mot det du har. Jeg har ikke smerter, men det har du. Glad i deg og sender mange klemmer til deg :) Hilsen Torhild

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk kjære dere. Og jeg synes du er tøff så da er vi gode begge to :) Glad i dere og takker for alle oppmuntrende ord
      23 strålebehandlinger igjen. Tenk det minker for hver dag Er så glad for deg

      Slett