mandag 18. mars 2013

Mandag og snart påske

Solen skinner men snøen dekker hele hagen. Til helgen begynner påsken og da håper jeg på mildere vær, sol og glade dager. Våknet med hangover følelse i dag og det er ikke god følelse. Har hatt et par morgener hvor det var godt å våkne. Tok en Paralgin Forte i tillegg til den faste pillen i går kveld. Noen dager siden jeg har vær nødt å ta PF så kanskje det er den som henger i kroppen så lenge. Vi sier det, greit å ha en forklaring på ting.


Mannen er hjemme i dag og i morgen så jeg har som vanlig fått servert kaffe og frokost i sengen. Drikker og spiser og tar antibiotika så føler jeg meg nok kjekkere om en stund. Får jeg en god dag så varer han bilen og vi kjører en tur. Lillepcen har blitt syk igjen og må nok få nytt minnekort. Liker det ikke for den er helt ny. Skal bytte en krølltang i den samme butikken og så kjøpe gave til min sønn som fyller år på fredag i en annen butikk. Ikke sikkert jeg orker alt i dag. Vi tar det rolig og litt om gangen. Solen skinner og vi har hele dagen foran oss.



I morgen er det siste antibiotika for tarmbetennelsen Har drevet nedtelling i 8 uker og nå er det nesten over. Antibiotika for urinvei skal fortsette med noen dager til og det er helt nødvendig.
I går var jeg ute på tur opp til garasjen som planlagt, men det ble bare en tur fordi det var så kaldt. Noen minutt med frisk luft og sol i ansiktet er bra for kropp og sinn. Jeg klarte også å vaske litt klær som planlagt, men ellers lå jeg og hvilte det meste av dagen. Kvalm, varm, kaldsvett og uvel. Jeg er så klar til å slutte med absolutt alle piller. Blir så sliten og nedfor av dem, men må ha smertestillende. Har forsøkt å klare meg uten og da river smertene meg i filler. Mitt håp er at det roer seg når tarmen får ro og ikke må jobbe med antibiotika stikkpillene.

 
 
 
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Behandlingsplan med nedtelling:
  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • MR tynntarm m/kontrast. Ferdig  
  • Betennelsesdempende x 2   Ferdig
  • Kortisonbehandling kveld  Ferdig!!!
  • Smertestillende mot nervesmerter x 3  Ferdig   
  • Betennelsesdempende supp x 1 Ferdig  
  • Muskelavspennende x 1 + varmeflaske  Ferdig
  • Kvalmestillende x 1  Ferdig
  • 1 g Paracet x 4  Ferdig
  • 2 tillegg smertestillende ved store smerter  Ferdig
  • Lactulose x 2  Ferdig
  • Skopi etterundersøkelser Ahus  Ferdig  
  • 1 dager igjen av antibiotika supp. x 1
  • 4  dager igjen med antibiotika for UVI 2 x 3 
  • 17 dager til ny undersøkelse og vurdering hos kirurg (dato?)
  • 1-2 sterke smertestillende x 3  ( minus 4) 
  • 1 tilleggs smertestillende v/store smerter 
  • Krampestillende ved behov 
  • Urinveisforebyggende x1 
  • Melkesyrebakterier


3 kommentarer:


  1. Håper at du begynner å føle deg bedre etterhvert. Det fortjener du. Jeg synes du har slitt lenge nok nå, men jeg vet at sånne smerter er lang dryge, tar sin tid før de finner rette medisiner for smertene... :) Fortsatt god bedring til deg.
    Hilsen N M.. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:) Jeg synes også jeg fortjener det men det tar tid. Blir spennende og se om betennelsen blusser opp igjen når jeg er uten medisiner.
      God ettermiddag og kveld til dere

      Slett
  2. Jeg gleder meg til å gi deg en klem når vi sees på Skiathos i juni klemmePå, klemmePå Det er så viktig! :-)

    SvarSlett