onsdag 20. mars 2013

Bamsekos

Våknet alt for tidlig og la meg til å sove igjen. Tre timer senere våknet jeg alt for sent av at smertene rev i magen. Følelsene av en detaljert, sår drøm hang fast i meg. Da var det godt med en bamsekos. Han forstod og var helt enig med meg. Vi ble også enige om at en kopp kaffe og litt mat var det jeg trengte så fort pillen virket. Skjønne bamsen min.



Mannen er på jobb i dag og i morgen, så jeg våkner til kaldt og stille hus. Ingen som synger glad på kjøkken mens han lager kaffe etter å ha fyrt i ovnen. Ingen som smilende kommer inn og sier godmorgen med en kopp nylaget kaffe. Tror jeg har godt av å være alene t par dag så jeg ser hvor godt jeg har det når han er hjemme. På fredag begynner han med to uker påskeferie.
Jeg ønsker meg så inderlig milde og solrike dager i påsken. Da går vi på tur enten i hagen eller noen meter opp i åsen og lager bål. Drikke kaffe og grille pølser på tur er ren terapi. Jeg hadde med meg hit en tradisjon om å koke gule påskeegg ute på påskeaften Da pleide vi å samle besteforeldre og unger og kjørte til Sola stranden eller til Hafrsfjord. Alt etter vindretning. Vi fortsatte tradisjonen etter jeg flyttet hit og grillet pølser på bålet i tillegg. En påskeaften droppet vi det for det var så dårlig vær. Vi koste oss inne i stedet. En time før midnatt angret vi oss og samlet sammen utstyr og en liten grill og satte oss oppe ved garasjen midt på natten. Det var 21.mars for jeg ringte min sønn og gratulerte han med dagen rett etter midnatt. Han lo godt da han hørt hva vi drev på med. Herlig galskap og månen var trolsk.
Klikk på bildet for større Det gule er påskekyllingen


















Et helt utrolig måneskinn
 


















Vi får nok en fin påske i år også enten det blir ute på tur eller inne på tur. Men det er en annen historie. Siste antibiotika for tarmen er tatt og i morgen kveld er penicillin for uvi ferdig. At jeg våknet av smerter i dag er så leit at jeg ikke vil tenke på det. Får se hvordan dagen og helgen går.
Nå skal jeg snart i dusjen og la dagen min starte. En dag som jeg velger skal være fin, lys og lett. Jeg har fikk en bok i gave i posten og den fikk meg til å le og kose meg. På mandag kjøpte jeg en til av samme forfatter, Sirile gentlemen søkes. Ute snør det men jeg skal fyre i ovnen og nyte dagen.









-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Behandlingsplan med nedtelling:
  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • MR tynntarm m/kontrast. Ferdig  
  • Betennelsesdempende x 2   Ferdig
  • Kortisonbehandling kveld  Ferdig!!!
  • Smertestillende mot nervesmerter x 3  Ferdig   
  • Betennelsesdempende supp x 1 Ferdig  
  • Muskelavspennende x 1 + varmeflaske  Ferdig
  • Kvalmestillende x 1  Ferdig
  • 1 g Paracet x 4  Ferdig
  • 2 tillegg smertestillende ved store smerter  Ferdig
  • Lactulose x 2  Ferdig
  • Skopi etterundersøkelser Ahus  Ferdig  
  • Antibiotika supp. x 1 i 8 uker  Ferdig!!!
  • 2  dager igjen med antibiotika for UVI 2 x 3 
  • 6 uker til ny undersøkelse og vurdering Ahus (30.april. KØ!!!)
  • 1-2 sterke smertestillende x 3  ( minus 4) 
  • 1 tilleggs smertestillende v/store smerter 
  • Krampestillende ved behov 
  • Urinveisforebyggende x1 
  • Melkesyrebakterier













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar