lørdag 9. mars 2013

Vårdrømmer

Kuldegradene kom tilbake igjen så da er tilbake til drømming om vår og sommerplanter. Klør i fingrene etter å flytte den fra kjelleren og ut i blomsterboden. Jeg har vekstlys og varmeovn og blondegardiner der men, minus 11 om natta er for kaldt. Disse bildene er fra i fjor.






En fin morgen med roomservice fra mannen og fravær av smerter. Det blir en fin dag i dag og, så det er bare å nyte. Etter helgen kan jeg kanskje trappe ned med enda en pille. Men hvorfor har jeg så vondt om ettermiddagen? En skikkelig gåte, men i går trengte jeg bare 2 + 1 klokken 17. Håper inderlig det betyr bedring.


God lørdag til dere alle. Håper det blir en fin dag for alle mine venner. Også dem som har glemt meg når jeg er den svake og det er jeg som trenger en klem. Det sårer mer enn jeg kan sette ord på. Jeg prøver å ikke bruke krefter på disse tankene. Men nå skrev jeg det her så det sier vel noe.
Det gjør at jeg setter så utrolig stor pris på alle dere som støtter og muntrer meg. Som gir meg så mye glede og omsorg. Det betyr så inderlig mye for meg og løfte meg videre. Takk til dere som alltid har vært der og til dere som uventet dukket opp når jeg trengte dere . Takk for hvert Liker, hver kommentar på FB eller her på bloggen, for hver gode mail, for hver SMS og for de gode samtalene på telefon. Takk!






-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Behandlingsplan med nedtelling:

  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • MR tynntarm m/kontrast. Ferdig  
  • Betennelsesdempende x 2   Ferdig
  • Kortisonbehandling kveld  Ferdig!!!
  • Smertestillende mot nervesmerter x 3  Ferdig   
  • Betennelsesdempende supp x 1 Ferdig  
  • Muskelavspennende x 1 + varmeflaske  Ferdig
  • Kvalmestillende x 1  Ferdig
  • 1 g Paracet x 4  Ferdig
  • 1 tillegg smertestillende ved store smerter  Ferdig
  • Lactulose x 2  Ferdig
  • Skopi etterundersøkelser Ahus  Ferdig
  •  Antibiotika for UVI x 2  Ferdig
  • 3-4 uker til ny undersøkelse og vurdering hos kirurg (dato?)
  • 10 dager igjen av antibiotika supp. x 1 (4 ekstra dager)
  • 1-2 sterke smertestillende x 4  (minus 3 !!! )
  • 2 stk tillegg smertestillende v/store smerter  (økt )
  • Krampestillende ved behov 
  • Urinveisforebyggende x1 
  • Melkesyrebakterier x 2

6 kommentarer:

  1. Den här månaden växlar det ju ofta med kallt och lite varmare på dagen när solen är framme. Man vill gärna tro att det är mer vår vad det egentligen är:-) Hoppas det blir snart så varmt så du kan ta fram dina plantor:-) Jag är dålig på och plantera, så jag köper färdiga framåt Maj:-)

    Ha en fin helg. Hoppas du orkar ta en liten promenad ute i solen också:-)

    Klem Riitta

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Riitta. Og takk for dine oppmuntrende ord du har skrevet til meg i denne vonde tiden.
      Jeg elsker hagearbeid og planter og derfor er det vanskelig å reise fra alt i juni Men Skiathos lokker mer så da blir valget enkelt:)
      Her er det grått og surt i dag og det snør!!! Blir ingen tur ut i dag men skal kose meg inne.
      Klem fra meg

      Slett
  2. God lørdag. Visst du tar sjansen så tar du og pakker deg godt inn og tar en liten time out i solveggen. Utrolig hvor godt det gjør med 10 minutter i solen med en god kopp kaffe. Ta ikke mer enn det du tør for urinveisproblemene må ikke få lov til å blusse opp igjen. Du tar nok mer i enn du er klar over(skulle helst vært frisk i går), kan være en grunn til mer smerter om ettermiddagen, prøv å gjøre minst mulig. Rigg deg til i godstolen med alle fjernkontroller og det du har å holde på med og la hybelkaninene vokse seg store og feite. Nå handler det om å holde dagen ut med så lite smerter som mulig. Når smertene river og sliter så stritter vi imot og kroppen trenger mer tid til å bli frisk. Jeg koser meg med strikketøy og tv, leiligheten er lettstelt og i ettermiddag tar jeg til Hellvik. Tar dagene som de kommer og ler litt av han som sitter på en stol ombord og holder seg fast. Gode kroner til bilturen vår i månedskiftet april/mai. Nydelig vær her og, og det skal holde helgen gjennom. Ha en fin ettermiddag og kveld. Klem. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Skulle så gjerne vært ute i solveggen Hver minutt med sollys hjelper men det var helt grått og snødde!!! her i dag Så jeg har holdt meg inne og kun i godstolen men smertene kom og en PF på toppen av faste så sovnet jeg som en stein Greit at de kom tidlig for etter et slikt anfall blir jeg som regel bedre Og da blir det en fin kveld Kjekt for oss begge det. God lørdagskveld og kjør forsiktig :))

      Slett
  3. Hallo vennen, nei du må nok vente litt med plantene. Me e alene på hytta i helga, Jippi. Galkose oss med blå himmel og sol! Ha ei nydelig helg og forhåpentlig smertefri! Klem Alv

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har 5 mål fjellhage og pleier starte tidlig i februar med å så I år har jeg ikke sådd et frø Men alle plantene som har overvintret i kjelleren må opp til mer lys så snart det er mulig Har heldigvis en god assistent :) Så bildet ditt fra fjellet Ikke rart du koser deg der OG så høres det ut som du endelig har blitt frisk fra forkjølelsen God helg og husk solkrem

      Slett