mandag 4. mars 2013

Ny uke

Første dag i ny uke og jeg ligger her og tenker over hvordan jeg best kan bruke den. Jeg er så sliten nå at jeg lar være å legge planer. Tar dagen bit for bit og gjør hver del så fin jeg kan. Det tror jeg blir en grei plan for denne uken.
Morgenen startet med knitring fra ovnen, lukten av kaffe og en smilende mann som ønsker god morgen. Kan ikke bli bedre. Har smerter så varmeposen er i bruk mellom toalettbesøk. Hvert besøk øker smertene og så roer det seg igjen. Plutselig slår det meg at dette er jo en helt vanlig! Slike morgensmerter og ti tolv besøk har jeg hatt daglig hver morgen og formiddag i snart tre år. Dette er jo normalt for meg! Betyr dette at betennelsen snart er over? Tør ikke tenke tanken helt ut. Jeg venter til onsdag og ser tingenes tilstand på skjermen.
At jeg ikke vil bli helt smertefri har jeg ikke tenkt over. Har bare hatt fokus på at jeg vil bli fri for disse forferdelige smertene denne betennelsen gir meg. Jeg klarte å finne en god hverdag med smertene før november og sykehus. Skal klare det igjen!





Frokosten ble akkurat servert meg på sengen. Kjekt å ha en snill mann hjemme. Kjekt å være to. På onsdag skal han kjøre meg til Ahus og i morgen skal jeg forberede undersøkelsen Men i dag er det helt fri og dagen kan brukes slik vi vil. Nå skal frokosten nytes og en ny uke har startet.


 
 
 
 
 
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Behandlingsplan med nedtelling:
  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • MR tynntarm m/kontrast. Ferdig  
  • Betennelsesdempende x 2   Ferdig
  • Kortisonbehandling kveld  Ferdig!!!
  • Smertestillende mot nervesmerter x 3  Ferdig   
  • Betennelsesdempende x 1 Ferdig  
  • Muskelavspennende x 1 + varmeflaske  Ferdig
  • Kvalmestillende x 1  Ferdig
  • 1 g Paracet x 4  Ferdig
  • 1 tillegg smertestillende ved store smerter  Ferdig
  • Lactulose x 2  Ferdig
  • 2 dager igjen til ny undersøkelse Ahus
  • 12 dager igjen av antibiotika supp. x 1
  • 1-2 sterke smertestillende x 4  (minus 3 !!! )
  • 2 dager igjen med antibiotika for UVI x 2
  • 1 tillegg smertestillende ved store smerter 
  • Krampestillende ved behov 
  • Urinveisforebyggende x1 
  • Melkesyrebakterier x 1


4 kommentarer:


  1. Det høres slitsomt ut til å hver så sliten over lang tid, men du er flink til å se posestift på de små tingene. Små fremskritt er bedre en ingen fremskritt.. :)
    Klem N M..

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er slitsom og jeg er nødt å finne noe positivt for å klare meg Heldigvis er jeg positiv av natur.
      Gleder meg til å bli ferdig med alle pillene for de sliter på kroppen både fysisk og psykisk.
      12 dager igjen med antibiotika og håper smertestillende også er ferdig da. Så sitter jeg tilbake med de normale daglige smertene Men de må jeg bare leve med til jeg får ny stomi

      Slett
  2. Hallo i galskapen vennen, krysse alt eg har for at du ska få det betre og at betennelsen skal slippe taket. Ha ei fortreffelig uke og lykke til på onsdag. Klem Alv

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Alle gode ønsker og omtanke tas mot med takk Har hatt en drittdag i dag Tårer og fortvilelse Du vet hvordan det er Sliten og lei og vil være frisk :) I morgen er en ny dag....
      Klem fra meg

      Slett