fredag 15. mars 2013

Ååååh, det går likar no ....


Sang i dusjen i dag. Det var godt å våkne og denne følelsen håper jeg sitter i lenge. Våknet halv seks og tok en smertestillende og sovnet igjen. Orker ikke tenke på at det egentlig er et skritt tilbake å øke smertestillende igjen. Jeg trappet nok ned for fort og fikk svi for det. Har fremdeles vondt i urinsystemet så ser frem til mandag når jeg får riktige tabletter. Eller kanskje det er disse jeg skal ha men er bare for utålmodig. Men akkurat nå synger jeg og nyter følelsen.


Ute er det minus 16,4 og sol akkurat nå, men de melder snø. En god dag å være inne. Jeg må på apoteket før søndag men tror vi venter til i morgen. Har bestilt medisiner hos legen min online og får en sms når de er klar Enkelt og greit men ventet å få sms i går så lurer på om noe ikke stemmer. Får vel ringe dem litt senere for jeg har ikke nok Selxid til uvi. Det ordner seg. Ordnet seg med lillepcen også Jeg fikk en melding om minneproblem og snakket med serviceavd på Elkjøp og med support hos Samsung. Jeg måtte levere den inn til service sa de, unge mennene som kunne dette. Men jeg oppdaterte bios og problemet løst. Litt stolt men mest glad fordi jeg begynner å bli meg selv igjen.



Det er helg og helgekos men ikke for meg. Herlig med helg og mannen hjemme, men maten er den samme for meg som resten av uken Listen med hva jeg kan spise er mye korte enn listen med hva jeg ikke kan spise. Spiser jeg noe min tarm ikke liker blir jeg syk som om jeg skulle være matforgiftet i løpet av få minutt. Kjempedårlig, fryser, kaster opp og tilbringer resten av kvelden på do. Jeg fokuserer på alt det gode jeg kan spise. Men kaker smågodt, chips, sjokolade, desserter, iskrem osv. er absolutt nei. Noen synes nok jeg er heldig så slipper jeg den fristelsen. Men tenk deg tanken å aldri mer kunne spise en liten bit sjokolade eller et kakestykke. Aldri.
Da jeg ble operert på Aker fikk jeg servert rødvin til middag og en gang også til frokost. Litt rødvin er min helgekos og det trives både jeg og min tarm med. Nyter hver dråpe med intens glede.
Men jeg har blitt behandlet med en pille som absolutt ikke kan blandes med rødvin i tre måneder. Tre måneder uten rødvin høres nok desperat ut men kanskje mer forståelig når det er den eneste kos jeg har. Mannen syntes synd på meg som satt der og drakk vannet mitt mens han spiste biff og drakk god rødvin ( jeg forlanger at han ikke skal ta hensyn til meg så han har ikke noe valg) Han sa at han skulle kjøpe en kasse vin til meg når jeg ble frisk. Det gjorde han i går!!!! Nå ligger det 12 flasker nydelig rødvin og venter til kuren er ferdig. Endelig, etter 3 måneder skal jeg få smake litt rødvin igjen. ( om en uke)











------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Behandlingsplan med nedtelling:

  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • MR tynntarm m/kontrast. Ferdig  
  • Betennelsesdempende x 2   Ferdig
  • Kortisonbehandling kveld  Ferdig!!!
  • Smertestillende mot nervesmerter x 3  Ferdig   
  • Betennelsesdempende supp x 1 Ferdig  
  • Muskelavspennende x 1 + varmeflaske  Ferdig
  • Kvalmestillende x 1  Ferdig
  • 1 g Paracet x 4  Ferdig
  • 2 tillegg smertestillende ved store smerter  Ferdig
  • Lactulose x 2  Ferdig
  • Skopi etterundersøkelser Ahus  Ferdig  
  • 4 dager igjen av antibiotika supp. x 1
  • ?  dager igjen med antibiotika for UVI 2 x 3 
  • 21 dager til ny undersøkelse og vurdering hos kirurg (dato?)
  • 1-2 sterke smertestillende x 4   økt med 1 :( 
  • 1 tilleggs smertestillende v/store smerter 
  • Krampestillende ved behov 
  • Urinveisforebyggende x1 
  • Melkesyrebakterier

2 kommentarer:


  1. Dette høres kjempe kjekt ut. Godt at alt går rette veien med deg, nyyyyyyyt det i lange drag. Det er så herlig å ikke ha smerter. Mange tar det forgitt..Dere må ha en riktig god helg.
    Hilsen N M.. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nyter dette selv om det er ved hjelp av piller så er jeg for første gang denne uken helt uten smerter. Er så avslappet og glad så nå skal jeg trappe ned veldig forsiktig fremover. Har lært :)
      God helg til dere også

      Slett