søndag 24. mars 2013

Palmesøndag



Påsken har startet. Solen skinner og langt inne i en solkrok er det mulig å finne litt varme. Jeg tok ikke sjansen på å sitte ute i går, da var det for kaldt. Men pølser og pølsebrød ligger klart til tur med bål og kaffe. En slik tur bare må jeg ha for å kjenne at det er påske for å kjenne at jeg begynner å bli frisk Godt underlag å sitte på og mange lag med ull på kroppen. Akkurat nå er det minus 12 så tviler på om det blir tur i dag. Dette er et gammelt bilde fra en av våre mange turer. Monica er nå en voksen dame.

 

I går var jeg trist og litt veldig oppgitt. Svir fremdeles i rørene mine og blir så redd for at det skal være en ny fistel fra helt nederst i tarm til urinrør. Har holdt disse vonde tankene for meg selv i mange uker og kun delt med en venn i en mail. I går fortalte jeg dette endelig til min mann og i dag skriver jeg det her. Det er sikkert en annen forklaring og jeg engster meg for mye, men vonde tanker bør få slippe ut slik at de blir mindre farlige. Jeg er utslitt av bekymring. Utover dagen i går ble det bedre og vi var ute på en rusletur i solen. Om kvelden er smertene fremdeles store men likevel mindre enn de var.
 
 
 
 
I dag våknet jeg av smerter og det er en veldig lite behagelig måte å våkne på. Paracet 1g tar knekken på smerten den om formiddagen heldigvis. Jeeg venter til etter lunsj med de sterke. Men i morgen vil jeg sette alarmen på kl 5:30 og prøve å komme smerten i forkjøpet.
Påskefrokost med nydelig dekket påskebord og kokte egg er en god start på dagen. En rusletur ut i solen står på planen men ellers blir det en skikkelig innekosedag med lesing og kanskje litt kinasjakk


 
 

6 kommentarer:

  1. Kina sjakk... DET er et glemt spill som burde komme ut av skapet! ;) bare si når du, annlaug, og jeg kommer ilende og spiller med deg for å få deg til å glemme smerte og triste tanker, om så bare for en liten stund. Stor klem fra Henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Du er skjønn:))) Nå er det den lille i magen som trenger deg og en syk mann!! Nyt de siste dagene og samle krefter så mye du kan Kinasjakk er kjempekjekt Vi skulle jo vært på fjellet hos Liv nå så da får vi lage litt hyttefølelse her Klem fra meg :))))

      Slett
  2. Det bildet bringer frem gode minner :-) Dere må kose dere med påskeferie i sola :-) Så må du fortsette å fokusere på det positive :-)
    Og så ses vi på tirsdag ?

    Hilsen M & M

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Opp og frem det er slik jeg tenker Vi ses på tirsdag. Ha en fin dag begge to :)

      Slett
  3. Har hatt besøk og ikke fått lest meg opp før nå. .. men vil bare si at den sviingen kan være såre slimhinner på gr.av alle medisiner osv....... jeg har hatt det. ... var til og med vondt å sitte. .... borte vekk nå. .. tror akupunkturen har tatt det. ..du kan også ha fått en tilleggs infeksjon som selexid ikke virker på...... God påske til deg og Erik! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette stemmer nok veldig bra Har hatt dobbel antibiotikakur i flere uker og en av dem i totalt 8 uker så hele bakterieflora er i ubalanse I tillegg hadde en av de andre medisinene en birvirkning som gjorde at jeg ikke produserte så mye urin. Nå er det melkesyrebakterier ovenfra og nedenfra. Ulltruse og mye c-vitamiener For ikke å glemme den greske yoghurten. Har fått tre dager Trimoterprim kur for å ta siste rest Blir jeg ikke kvitt det nå så er det akupunktur Legen min anbefalte faktisk det. Men skal først få slimhinner balanse igjen.
      Tiden vil vise om det er en fistel der men det velger jeg å ikke tenke på før jeg evt må.
      God påske til deg og Erik også Klem fra meg

      Slett